اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اردبیل

معاون اداره کل راهداری استان اردبیل از اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان از محل سفر ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور نجفقلی زاده، معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان از محل سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: طول کل راه‌های فرعی و روستایی استان اردبیل حدود ۵ هزار و ۸۹۰ کیلومتر است که از این میزان ۵ هزار و ۳۰ کیلومتر شامل راه‌های روستایی و ۸۶۰ کیلومتر راه فرعی است.

او ادامه داد: در قالب برنامه ۵ ساله ششم توسعه قرار بود از سال ۹۶ تا سال جاری تمامی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالت شود که متاسفانه این برنامه به دلیل عدم تخصیص بموقع اعتبارات و همچنین کمبود اعتبارات محقق نشد و از آسفالته کردن حدود ۷۴۸ کیلومتر از این راه‌های روستایی جا ماندیم که برای تحقق آن ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص مشکلاتی که در اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات در این خصوص این است که مبادله موافقت نامه در زمان مناسب صورت نمی‌گیرد؛ با توجه به اینکه این موافقت نامه‌ها در اواخر آبانماه هر سال انجام می‌شود و متاسفانه این موعد در استان اردبیل مصادف است با آغاز فصل سرما، لذا به دلیل محدودیت فصل کاری، در اردیبهشت ماه می‌توانیم عملیات اجرایی پروژه‌ها را آغاز کنیم.

نجفقلی زاده ادامه داد: از سوی دیگر سال مالی نیز در اواخر تیرماه می‌باشد که در واقع تنها ۳ ماه برای اجرای پروژه و جذب اعتبارات برای آن فرصت باقی می‌ماند که در این خصوص لازم است نمایندگان استان‌های سردسیر این موضوع را پیگیری کنند تا بازه زمانی بیشتری برای اجرای پروژه‌ها و جذب اعتبارات داشته باشیم.

او عدم تخصیص به موقع اعتبارات را نیز از دیگر مشکلات آسفالت و توسعه راه‌های روستایی قلمداد کرد و گفت: در صورتیکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها به موقع تزریق نشود مطالبات پیمانکاران محقق نمی‌شود و به دنبال آن روند اجرایی پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود. همچنین پیمانکاران با دیدن این شرایط برای شرکت در مناقصات بعدی راهداری استان رغبتی از خود نشان نمی‌دهند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل حذف اعتبارات راه روستایی از ردیف ملی بودجه را عامل دیگری در جهت عدم تکمیل آسفالت ریزی راه‌های روستایی برشمرد و گفت: اعتبارات استانی جوابگوی نیاز راه‌های روستایی نیست که در این خصوص نیز پیگیری نمایندگان می‌تواند در تخصیص اعتبارات ملی برای راه‌های روستایی مشکل گشا باشد.

نجفقلی زاده با اشاره به اعتبارات و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل نیز گفت: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته که با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است اقدامات اولیه در خصوص بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان انجام شود.

او ضمن قدردانی از همکاری نمایندگان استان در خصوص تامین کمبود‌های بودجه‌ای راه‌های روستایی استان، ادامه داد: با پیگیری‌ها و مشارکت نمایندگان استان با اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی استان موافقت شده که در صورت تخصیص آن اثرات آن را در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال آینده شاهد خواهیم بود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص پروژه‌های مهم بهسازی راه‌های روستایی در حال اجرا در استان نیز گفت: ارتقاء راه محوری حاج عوض به عربلو در پارس آباد، راه روستایی کورائیم به خلفلو، راه روستایی کوثر به میکائیل آباد، راه گردشگری سرعین به سردابه، سه راهی ثمرین به گندشمین در اردبیل، ارتقاء راه گردشگری قینرجه به موئیل در مشگین شهر جزو پروژه‌های مهم در دست اجرا در حوزه راه‌های روستایی استان می‌باشند.

نجفقلی زاده ادامه داد: ارتقاء راه روستایی گرمی به زهرا در محور موران، ارتقاء راه گردشگری گللی بلاغ در بیله سوار، اجرای راه روستایی تیل به عزیز آباد و لرد به میان رودان در خلخال از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل می‌باشد.

او در خصوص راه روستایی گندشمین – سه راهی ثمرین نیز گفت: برآورد اولیه این پروژه ۱۲ کیلومتری بیش از ۸۰ میلیارد تومان می‌باشد؛ این پروژه در حال حاضر در دست مطالعه قرار دارد که به زودی پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نجفقلی زاده در پایان گفت: در مجموع در حال حاضر ۷۶ پروژه راه روستایی به طول ۱۴۵ کیلومتر در سطح استان در حال اجرا می‌باشد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات و تامین اعتبارات لازم، شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها در سریعترین زمان ممکن خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار