مقامات دفاعی ژاپن:

توکیو و پکن برای بهبود روابط خط ارتباطی جدید ایجاد می‌کنند

وزیر دفاع ژاپن پس از دیدار با همتای چینی خود گفت راه اندازی خط ارتباطی جدید بین دو کشور اکنون در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، مقامات دفاعی ژاپن اعلام کردند توکیو و پکن برای بهبود روابط بین دو کشور در تلاش هستند یک خط ارتباطی ایجاد کنند.

نوبوئو کیشی، وزیر دفاع ژاپن پس از دیدار با وی فنگه، همتای چینی خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: راه اندازی خط ارتباطی  جدید اکنون در حال انجام است و باید برای رفع اختلافات باقی مانده بر سر ایجاد آن، مقامات دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که ایجاد زود هنگام خط تلفن میان مقامات دفاعی ژاپن و چین مهم است. از آنجایی که مسائلی [حل‌نشده]  بین ما و چین وجود دارد، باید تلاش کنیم ارتباطات صریح داشته باشیم تا بتوانیم تبادلات را ارتقا دهیم و درک و اعتماد متقابل را تقویت کنیم. انتظار می‌رود این کانال ارتباطی در اسرع وقت که به احتمال زیاد سال آینده باشد، فعال شود.

در همین حال، وزارت دفاع چین تاکید کرد که به حفظ قاطعانه حاکمیت ارضی خود و همچنین حقوق و منافع دریایی، یعنی جزایر مورد مناقشه دیائویو، که در توکیو به جزایر سنکاکو (این جزایر خالی از سکنه هستند و در اختیار ژاپن قرار دارند اما چین و تایوان مدعی مالکیت آن هستند) معروف است، ادامه خواهد داد و دو کشور باید به طور مشترک خطرها را مدیریت و کنترل کنند و به دنبال حفظ ثبات در دریای شرقی چین باشند. 

این توافق که ظاهرا با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه انجام می‌شود، تنها چند هفته پس از برگزاری مانور‌های نظامی ژاپن با تمرکز بر تهاجم فرضی چین به جزایر خالی از سکنه مورد مناقشه صورت گرفت. کیشی قبلا نگرانی شدید خود را درباره تحرکات اخیر کشتی‌های گارد ساحلی چین در نزدیکی جزایر سنکاکو ابراز کرد.

چندی پیش، وزارت خارجه چین پس از اظهارات شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن مبنی بر اینکه در صورت حمله چین به تایوان، نه ژاپن و نه آمریکا بیکار نخواهند نشست، با شوی هیدئو، سفیر ژاپن در پکن «جلسه اضطراری» برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار