۷ اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده ۷ اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفت اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

او ادامه داد: این آثار شامل جنگل فندقلو، آبگرم یئددی بولوگ سردابه، آبگرم قینرجه نیر، درخت کهنسال گردو بال اوغلان، درخت کهنسال گردو یوزه ریشه، درخت کهنسال آزاد سه غدار و درخت کهنسال قره‌آغاج خلخال است که پس از بررسی‌های انجام شده به تایید شورای داوران میراث طبیعی رسید.

فلاحی ثبت ملی آثار ارزشمند و مستعد استان را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و گفت: با پیگیری‌های و تاکیدات انجام شده در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد آثار ثبتی به ویژه در حوزه میراث‌ طبیعی در استان بودیم که همچنان این اقدامات تداوم دارد.

او ادامه داد: ثبت این آثار طبیعی در فهرست آثار ملی گامی مهم در راستای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند استان بوده که در کنار حفاظت هر چه بیشتر از این آثار زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر پرونده‌های مختلفی برای آثار دارای پیشینه در سطح استان در دست تهیه بوده که با تکمیل پرونده‌ها و ارسال آن به شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی برای ثبت ملی این آثار پیگیری لازم انجام می‌شود.

فلاحی با اشاره به ثبت ملی بیش از یک هزار اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس از استان اردبیل ادامه داد: در کنار پیشنهادها وپرونده‌های مختلف ارسالی از استان اردبیل برای ثبت ملی، در زمینه ثبت جهانی برخی آثار نیز اقداماتی انجام شده و پیگیر این امر هستیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.