۱۹ روز هشدار برای هوای کرمانشاه

مسئول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه امسال، هوای شهر کرمانشاه ۱۹ روز در شرایط هشدار قرار داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آرش محمدی مسئول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال تعداد روز‌های با هوای غیراستاندارد کرمانشاه نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده، افزود: در تمام سال گذشته فقط ۱۲ روز هوای غیراستاندارد در کرمانشاه داشتیم، اما این عدد فقط در ۹ ماهه امسال ۱۹ روز بوده است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته معمولا در فصل بهار روز‌های غبارآلود نداشتیم، اما امسال از این ۱۹ روز حداقل پنج روز آن مربوط به فصل بهار بوده است.

مسئول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت کرمانشاه را نسبت به شهرستان‌های مرزی استان بهتر دانست و تاکید کرد: در قصرشیرین حداقل ۲۵ روز هوای غیراستاندارد به ثبت رسیده و برخی روز‌ها شرایط بحران را هم داشتیم.

محمدی با بیان اینکه امسال افزایش روز‌های غبارآلود و غیراستاندارد پیش‌بینی شده بود، دلیل این امر را کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر اعلام کرد که باعث شده کانون‌های ریزگرد در خارج از مرز‌ها که منشا ریزگرد‌های کرمانشاه است تشدید شود و با هر وزش باد این گرد و غبار به سمت منطقه ما بیاید.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار