مدیرکل سازمان جهانی بهداشت:

از سونامی مبتلایان به کرونا نگرانم

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از شمار بالای مبتلایان به سویه‌های مختلف ویروس کرونا به صورت همزمان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، همزمان با شیوع هرچه سریعتر سویه اُمیکرون ویروس کرونا، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در گزارش روزانه امروز (چهارشنبه) خود نسبت به شمار بالای مبتلایان به سویه‌های مختلف این ویروس ابراز نگرانی کرد.

ادهانوم در بخشی از سخنان خود گفت: «همزمان شدنِ شیوع سویه اُمیکرون و دلتای ویروس کرونا باعث ایجاد سونامی در مبتلایان به این ویروس شده است، این دو سویه اکنون تهدیدکننده هستند و منجر به افزایش بستری‌شدن در بیمارستان و مرگ‌و‌میر می‌شوند.»

او در ادامه بار دیگر درخواست خود را از کشور‌ها برای به اشتراک گذاشتن عادلانه‌تر واکسن‌ها تکرار کرد و افزود: «من بسیار نگرانم که اُمیکرون که سرعت شیوع بیشتری دارد همزمان با دلتا منجر به سونامی شود. در چنین شریطی دوز تقویتی برای کشور‌های ثروتمند، کشور‌های فقیرتر را با کمبود واکسن مواجه می‌کند.»

ادهانوم در ادامه افزود: «سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند تمام کشور‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ به واکسیناسیون ۷۰ درصدی برسند که به گذر از مرحله حاد همه‌گیری کمک می‌کند.»

شب سال نو میلادی دو سال از اولین هشدار چین به سازمان جهانی بهداشت برای ۲۷ مورد «ذات الریه ویروسی» با منشأ نامشخص در شهر ووهان می‌گذرد که در واقع آغاز شیوع ویروس کرونا بود.

براساس آمار خبرگزاری رویترز تاکنون بیش از ۲۸۱ میلیون نفر در سرتاسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۵ میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین با آن درگیر شده‌اند.

همچنین امروز همزمان با شیوع سویه اُمیکرون، میزان ابتلا‌های به ویروس کرونا افزایش یافته است و کشور‌های «آمریکا، فرانسه و دانمارک» در ثبت ابتلا‌های روزانه رکورد زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار