در تیتر امشب مطرح شد؛

تحقق شفافیت زنجیره اقتصادی کشور با صدور کارت بازرگانی هوشمند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: صدور کارت بازرگانی هوشمند به نفع مردم و دولت است و به ایجاد شفافیت زنجیره اقتصادی کشور کمک می کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه تیتر امشب گفت: یکی از بسترهای سوء استفاده در حوزه تجارت،کارت های بازرگانی بود. یکی از سیاست گذاری های کلان در حوزه مبارزه با قاچاق این بود که موضوع را شفاف کنیم و مسئولیت  متوجه شخصی شود که درخواست کارت را داده است.

او افزود: بر این اساس صدور کارت بازرگانی به صورت هوشمند صورت می گیرد و  مشخص می شود کدام بازرگان چه کارتی را درخواست داده است که این رویه چند ویژگی دارد، نخست صدور کارت بازرگانی بدون اعمال سلیقه و سپس الکترونیکی و هوشمند شدن کارت های بازرگانی است.

دهقانی نیا گفت: در گذشته شاهد کارت های بازرگانی یک بار مصرف و سوءاستفاده از  بستر کارت های بازرگانی بودیم که منجر به فساد اقتصادی می شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صدور کارت بازرگانی هوشمند به نفع مردم و دولت است و  به ایجاد شفافیت زنجیره اقتصادی کشور کمک می کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هوشمندی سازی کارت بازرگانی موجب کاهش فساد و قاچاق کالا می شود.

در ادامه برنامه فسننقری مدیر سامانه اعتبار سنجی وزارت صمت تصریح کرد: کارت بازرگانی یکی از ۶ مجوز اصلی که وزارت صمت صادر می کند است.  در حوزه تجارت دو مجوز  اینماد و کارت بازرگانی صادر می شود که هوشمند و الکترونیکی شده است.

او ادامه داد: در خصوص کارت بازرگانی در سال ۹۹ بحث الکترونکی شدن را دنبال کردیم که مراجعات حضوری و  فیزیک کارت حذف شد . در گام دوم هوشمندسازی و سیستمی شدن فرایند پیگیری شد که اکنون در کنار الکترونیکی شدن بحث هوشمند شدن را هم داریم.

فسنقری بیان کرد: در حال حاضر وقتی متقاضی ثبت درخواست می کند، ظرف کمتر از یک ساعت از دستگاه های متولی استعلام گرفته  و پاسخ داده می شود.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
واسه جماعت بی اعصاب کارت بازرگانی ؟!
آخرین اخبار