هجدهمین سازش/ قاتلان از پای چوبه دار رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش هجدهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حسب اعلام مرجع انتظامی مبنی بر قتل خانمی به هویت معلوم در شهرستان ماکو، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و با تحقیقات انجام شده در بازپرسی این شهرستان در مرحله مقدماتی مشخص گردید دو نفرمرتکب قتل شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در راستای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیای دم با تلاش و همکاری بازپرس و واحد مددکار اجتماعی در طول جریان تحقیقات مقدماتی با توافق اولیای دم و خانواده‌های قاتلین، نسبت به قاتلین رضایت داده شد و پرونده از حیث جنبه خصوصی پایان یافت و از لحاظ جنبه عمومی جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه کیفری ارسال شد.

عتباتی با بیان اینکه سنت حسنه سازش خصومات و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت وسوی سازش سوق داد.

رئیس کل دادگستری استان به آموزش مهارت‌های رفتاری بین مردم هم تاکیدکرد و کنترل خشم را مهمترین مولفه در پیشگیری از جرایم خشن دانست و مردم را به خویشتن داری در مناسبت‌های اجتماعی دعوت کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.