در اولین روزهای زمستان؛

آسمان باران را به کویر هدیه داد

در اولین روزهای فصل زمستان، مردم خراسان جنوبی از بارش باران و لطافت هوا خوشحال و خرسند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بارش باران طی یکی دو روز گذشته، طراوت و شادابی را به خراسان جنوبی هدیه داد.

چنین روز‌هایی در خراسان جنوبی کمتر دیده می‌شود، اما مردم و کشاورزان امیدوار هستند با تداوم بارندگی ها، سالی پر بار و پر از بارش در انتظارشان باشد.

نخستین باران در فصل زمستان نوید این را می‌دهد که به رغم پارسال، بارش‌های خوبی در خراسان جنوبی به وقوع بپیوندد و همگان را خوشحال کند.

آمدن به طبیعت و استفاده از هوای پاک

یکی از شهروندان بیرجندی که در هوای بارانی و در منطقه بند دره یک لیوان دمنوش آویشن در دست داشت گفت: در این هوای پاک و با طراوت تصمیم گرفتیم به همراه دوستان به طبیعت بیاییم.

او گفت: امیدواریم چنین باران‌هایی در خراسان جنوبی تداوم داشته باشد، زیرا هم سبب شادی مردم به واسطه حضور در طبیعت می‌شود و هم کشاورزان را راضی نگه می‌دارد.


بیشتر بخوانید


باران علاوه بر بیرجند در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز لطافت هوا را به مردم هدیه داد.

یکی از شهروندان خوسفی گفت: این اولین باران زمستانی است که در شهر ما می‌بارد و به شهر لطافت می‌بخشد، اما این کافی نیست و کشاورزان از خداوند طلب باران بیشتر دارند.

امروز اوج بارش ها در خراسان جنوبی است

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به طور متناوب تا اواسط هفته آینده افزایش ابر و وزش تندباد را در استان شاهد هستیم.

او گفت: امروز اوج بارش‌ها در خراسان جنوبی است و مناطق شمال و جنوب شرق استان از بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

لطفی گفت: احتمال اختلال در تردد به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع رواناب وجود دارد و رانندگان حتما از زنجیرچرخ در مناطق کوهستانی استفاده کنند.

روز گذشته و بر اساس اعلام هواشناسی از ایستگاه‌های باران سنجی بیرجند، محمدیه، علی آباد زارعین خوسف و نهبندان بارندگی گزارش شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار