در پی شیوع اُمیکرون؛

هشدار مقامات بهداشتی آمریکا درباره سفر‌های دریایی

مقامات بهداشتی آمریکا به اتباع این کشور از جمله اشخاصی که واکسن زده اند، توصیه کردند از سفر‌های دریایی اجتناب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزایش شمار موارد ابتلا به کووید در میان مسافران کشتی‌ها در سراسر جهان بعد از ظهور سویه اُمیکرون، مقامات بهداشتی آمریکا روز پنجشنبه به اتباع این کشور از جمله اشخاصی که واکسن زده اند، توصیه کردند از سفر‌های دریایی اجتناب کنند.

سخنگوی مراکز پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، آژانس بهداشتی اصلی آمریکا در نامه‌ای الکترونیکی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در حالی که آمار موارد جدید ابتلا به کووید در آمریکا هر روز افزایش می‌یابد، کشتی‌های مسافری که در آب‌های سرزمینی آمریکا رفت و آمد می‌کردند از ۳۰ نوامبر تا ۱۴ دسامبر از ابتلای ۱۶۴ نفر به مقامات بهداشتی خبر داده بودند و این در حالی است که از ۱۵ تا ۲۹ دسامبر آمار ابتلا به ۵ هزار و ۱۳ نفر رسیده است.

این منبع در پیامی رسمی اعلام کرد: ”ویروس عامل کووید-۱۹ به راحتی میان اشخاصی که روی کشتی‌ها با هم ارتباط نزدیک دارند، گسترش می‌یابد و خطر ابتلا به کووید-۱۹ روی کشتی‌های مسافری بسیار بالاست، حتی اگر شما به طور کامل واکسن زده باشید و دوز یادآور را نیز دریافت کرده باشید، این خطر بالاست. در نتیجه آمریکا سطح هشدار را به سطح بالاتری افزایش داده است.

با وجود این، اشخاصی که می‌خواهند به سفر دریایی بروند، باید یک روز پیش از عزیمت و سه روز پس از بازگشت آزمایش بدهند و برای کسانی که به طور کامل واکسن دریافت نکرده اند، مقامات بهداشتی توصیه می‌کنند بعد از سوار شدن به کشتی پنج روز در قرنطینه بمانند.

گسترش ویروس کرونا در آغاز همه گیری موجب شده بود فعالیت کشتی‌های تفریحی به مدت بیش از یک سال به حال تعلیق درآید. این سفر‌ها در ماه ژوئن با مجموعه‌ای از تدابیر برای دور نگهداشتن خود از ویروس از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار