قیمت ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن چقدر تمام می‌شود؟

دولت وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را داده، اما سوال اینجاست که برای ارزان سازی این تعداد واحد مسکونی چه تدابیری اندیشیده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت خود برنامه ساخت مسکن برای تمامی متقاضیان مسکن را کلید زده، برنامه‌ای که می‌تواند زمینه ساز رونق بازار مسکن و خروج چندین ساله این بازار از رکود سنگین باشد.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از مهر ماه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ساعت ۲۴ دیشب این فرصت به اتمام می‌رسد.

ثبت‌نام مردان مجرد از دوشنبه ۲۰ دی آغاز می‌شود و سن ثبت‌نام کنندگان هم از ۲۵ سال به ۲۳ سال کاهش یافته است. ثبت‌نام‌کنندگان مجرد باید هنگام تحویل واحد طبق فرم تعهد متاهل باشند؛ در غیر این صورت واحد به قیمت کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود.

پیش از این، فقط مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند اما با این مصوبه، مردان مجرد بالای ۲۳ سال نیز با هدف تشویق آنها به ازدواج می‌توانند از هفته آینده در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به آنچه مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند حدود ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود. تاریخ شروع پرداخت اقساط نیز دو تا سه سال بعد از دریافت این تسهیلات است.

برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند. در تمامی شهر‌های کشور تا کنون اراضی برای ساخت این واحد‌ها تامین شده است. تجربه ساخت واحد‌های مسکن مهر نشان می دهد که زمان بر شدن ساخت این واحدها قیمت این واحد‌ها را از ۳۰ میلیون تومان به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رساند. با مطرح شدن طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان از نحوه ساخت این واحدها و میزان قیمت تمام شده آن‌ نگران هستند.

قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش می‌دهیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت:  ما برای واجدان شرایط مسکن کشور سعی کرده ایم سهم تسهیلات اضافه کنیم و قیمت تمام شده در حوزه مصالح ساختمانی و همچنین در حوزه زمین راکاهش داده ایم.

به گفته محمود زاده بیشترین زمین ها در اختیار دولت است، بنابراین سعی کرده‌ایم با اجاره ۹۹ ساله و حذف سیستمی آن از قیمت کل بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم. در شیوه‌های ساخت هم ما سعی کرده ایم شیوه‌های ارزان سازی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وعده پرداخت وام به سازندگان در قالب نهضت ملی مسکن باید محقق شود

 دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: بخش خصوصی انتظار دارد در کنار جهش تولید مسکن، جهش ساختاری در عملکرد سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی صورت گیرد. ساخت چهار میلیون مسکن که گفته می‌شود بر عهده بخش خصوصی خواهد بود، نیاز به هم‌افزایی و رفع موانع از جلوی پای بخش خصوصی دارد.

به گفته پور حاجت، ساخت سالیانه یک میلیون واحد و حتی بیشتر امکانپذیراست به شرطی که بخش خصوصی بتواند بدون دغدغه و گرفتار شدن در دیوان‌سالاری و پیچ و خم اداری کار‌ها را جلو ببرد.

کارشناس اقتصاد در حوزه مسکن گفت: به طور میانگین اگر ساخت هر متر ساختمان ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد، هدف دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال با در نظر گرفتن این شرایط و فرض بر اینکه هر واحد ۸۰ متر باشد ،باید ۸۰ میلیون متر مربع مسکن ساخته شود و اگر این رقم در ۱۰ میلیون تومان ضرب شود مفهوم آن این است که چند صد میلیارد تومان وارد گردش شده است.

حق شناس گفت: یکی از موتور‌های پیشران وضعیت فعلی اقتصاد می‌تواند بازار مسکن باشد به شرطی که تأمین منابع آن از بخش‌های واقعی اقتصاد صورت گیرد و از محل چاپ پول نباشد، چرا که در این صورت شاهد افزایش نرخ تورم و رکود مجدد در بازار مسکن خواهیم بود.

بازار مسکن بخش پیشران اقتصاد ایران است

بخشی از حوزه پیشران اقتصاد بخش مسکن است، اما به شرطی که پول‌هایی در این بازار هزینه می‌شوند، از محل چاپ پول نباشد و پول حقیقی در این بازار تزریق شود و به گردش درآید.

ساخت مسکن با اشتغال مستقیم همراه است، زمانی که یک متر مسکن ساخته می‌شود، هزاران مهندس در رشته‌های مختلف، کارگران ماهر و غیر ماهر، بنگاه‌ها فعال می‌شوند. زمانی که بخش مسکن فعال نباشد، صنعت سیمان، صنعت آلومینیوم، صنعت رنگ، صنعت چوب و... نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و رونق داشته باشند در بخش مسکن به کار می‌گیریم.

در حال حاضر تاکنون چندین بار دولت اعلام کرده است که برای ساخت واحد‌های مسکن دولتی از جمله مسکن ملی هزینه ساخت هر مسکن بین ۲ میلیون و ۷۰۰  هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که به نظر می‌رسد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن هم چنین تدابیری را در نظر بگیرند.

پیش از این دولت اعلام کرده بود که برای تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تکنولوژی‌های جدید کشور چین استفاده خواهد کرد که همین خود باعث حاشیه‌های بسیار زیادی شده است چراکه چندین بار اعلام شده بود که قرار است چینی‌ها به جای سازندگان ایرانی اقدام به ساخت کنند. البته در نهایت این موضوع هم از سوی وزیر راه و شهرسازی و هم از سوی معاونت مسکن و ساختمان تکذیب شد.

سازندگان بخش خصوصی مدعی هستند که خود می‌تواند با کمترین هزینه و با سرعت بسیار بالایی ظرف مدت یک سال یک میلیون واحد مسکونی را بسازند به شرطی که به بخش خصوصی اعتماد شود و حمایت از این بخش صورت گیرد.

محبوبه کباری
انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حامد
۱۸:۱۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
۳۰۰ م ت وام میدن تو شهر که ازون بنیاد مسکن ۲۰ م رو ب عنوان هزینه خدمات برمیداره!!
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۴:۰۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
با سلام خدمت مسئولین عزیز و زحمت کش. سال 99 برای مسکن ملی فولادشهر ثبت نام کردیم .آن موقع اعلام کردن که حدود 150 میلیون نقدی و حدود 150 میلیون هم وام برای ساخت مسکن ملی پرداخت میشود. الان با این قیمتهای سر سام آور چه میتوانیم بکنیم .از مسئولین محترم استدعا دارم که آورده ثبت نام کنندگان را کمتر کنید .این مردم اگه پول نقد داشتند که خانه را میخریدند .حدو 250 میلیون نقدی از کجا بیاوریم برای مسکن ملی. مسئولین محترم رسیدگی بفرمایید. ما پول نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سال ۹۹ گفتین متری ۲ میلیون تومان
بعد دو سال هنوز هیچ کاری انجام ندادی
این همه پول نفت و گاز و بنزین و جود دارد
برای جوانان مسکن رایگان درست کنید مگر این مملکت و ذخایر آن متعلق به این مردم نیست یک جوان اول زندگی از کجا آورده بیاورد قسط مسکن بدهد و به زندگی ادامه دهد
لطفا این متن به دست وزیر و رییس جمهور برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سال ۹۹ گفتین متری ۲ میلیون تومان
بعد دو سال هنوز هیچ کاری انجام ندادی
این همه پول نفت و گاز و بنزین و جود دارد
برای جوانان مسکن رایگان درست کنید مگر این مملکت و ذخایر آن متعلق به این مردم نیست یک جوان اول زندگی از کجا آورده بیاورد قسط مسکن بدهد و به زندگی ادامه دهد
لطفا این متن به دست وزیر و رییس جمهور برسانید
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۶:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید خواهش میکنم اگه امکان داره لطفا سایت راباز کنید تا ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید خواهش میکنم اگه امکان داره لطفا سایت رابازکنید تا ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان که ثبت نام کردن ایاطرح خوبیه که ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث عباسی
۰۰:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
من سال‌۹۸ثبت نام کردم و تا به امروز ۱۶۰تومن پول دادم.روز ثبت نام در پرند قرار بود آورده متقاضی ۱۲۰تا ۱۶۰باسه و مابقی وام.الان میگن حداقل آورده پیش بینی شده ۳۲۰تومنه که ممکنه در آینده بیشتر بشه.اگه امثال ما توان پرداخت ماهیانه ۷میلیون بودیم و ۳۲۰تومن داشتیم که دیگه نیازی به این طرح ها نبود.
Iran (Islamic Republic of)
حسیم
۱۶:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
یا خدا
16م پول دادی؟
تازه سال 98 ثبت نام کردی؟
پس ماکه 1401 گفتن بیاییم برا تکمیل مدارک میخواهن چقدر بگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۷:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
دوستان عزیز هرکسی براش پیامک نیامده حتما حتما به اداره راه وشهرسازی شهرخودمراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن شجاع
۱۸:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام ثبت نام کردم ولی همچنان میگه در انتظار استعلام
اگه ثبت نام اشتباه بوده میتونم تصحیحش کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
احت راحت زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
خیرزاده
۱۸:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
یعنی ما امیدوار باشیم که از دولت خیری به ما برسه؟ دولت کی و کجا به داد این ملت رسیده که این دومیش باشه ؟ نه قیمت تمام شده مشخصه.نه آورده متقاضی.نه زمان شروع پروژه.نه زمان اتمام پروژه.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من توی شهر نکا تو استان مازندران زندگی میکنم .برای شهر نکا مبلغ آورده ۲۰۰میلیون اعلام کردن .اما برای شهر سورک ۳۰۰ میلیون آورده گفتن بیاریم .فاصله ی این دو شهر از هم ۱۰ کیلومتره. هرچی فکر میکنم متوجه نمیشم چه چیزی باعث این همه اختلاف در قیمت آورده میشه.جز یک عده آدم دزد که از بیچارگی مردم و بیخیالی بالانشینها و بی فکری مسوولین استفاده میکنن .مگه قول خانه ی ارزان قیمت ندادن.مطمئنا کسایی دنبال این خونه ها هستن که قشر متوسط رو به پایین جامعه هستن .قرار نیست خون این آدمهای بی گناه توسط زانوهای کشور مکیده بشه .لطفا اگر از دست شما برمیاد این مطالب رو به گوش مسوولین برسونید و جواب ازشون بگیرین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من یه کارگرم از امل چطور سه ساله سالی صد ملیون ازم میخاین تقریبا ماهی نه میلیون مگه چقدر یه کارگر درآمد داره چراالکی مارو امیدوار کردین خدارو خوش میاد ازاول می‌گفتید سیصد ملیون باید بدین این همه نفت و گاز ومعدن دارین همه چی رو سرما خراب میکنید یک ماه با حقوق ما زندگی کنید بعد برای جیب ما نقشه بکشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۵ ۲۳ دی ۱۴۰۰
هرکی یچیز میگه ..یک هفته پیش اعلام شد توی شبکه گلستان که متری ۶ الی ۷ میلیون در میاد ...تسهیلات رو هم که ندادن هنوز ..به من اس ام اس اومده ۵۰ بریز والا حذف میشی.. یک سال پروژه ام شروع شده پس کجاست تسهیلات؟؟؟به کی بگم خدا..
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بابا دعوت نام فرستادن جهت تکمیل بهم میگه 150 میلیون به صورت فصلی باید پرداخت کرد 40 میلیون و 4الی 5 ماه دیگه یک قسط و دوباره همین مکرر میشه آخه کسی به اینها نمیکنه ما کارگر با حقوق 5 ملیون چه جوری باید هر 4 ماه بتونیم 40 تا 50 میلیون کم کنیم اگه کل حقوق هم کنار بزاریم باید یکسال کامل بگذره تا بتونیم جمع کنیم. خواهشن یخورده به ما هم فکر کنید هواهشن رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Satar
۱۵:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۰
لطفا اگر مسئولین یا شخص رئیس جمهور داره این مطالب رو میخونه یکی پاسخ بده به ما من در اراک زندگی میکنم مسکن به نامم درومده راه وشهر سازی میگه وام وآورده نصف نصف هست یعنی ۳۰۰آورده و۳۵۰وام حالا دولت میگه متری ۳.۵ در میاد واسمون من هر طور حساب میکنم میبینم مگه میخواید واحد ۲۰۰متری بدید چون ۶۵۰میلیون که تقسیم ۳.۵کنیم میشه حدود ۲۰۰متر مسخره کردید ملتو هی اخبارای تکراری هی تکراری یه مطلب درست بزارید که جواب سوالامون رو بگیریم یه نفر نیست بیاد تو تلویزیون در مورد نهضت مسکن ملی د ست صحبت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
بلاخره آورده نقدی چقدره آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
بلاخره آورده نقدی چقدره آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
رفتم‌ثبت‌نام‌کنم‌.میگه‌250میلیون‌نقدی‌بده‌بعد‌وام‌300.میلیونی‌هم‌داره..ماروپینیکیو‌فرض‌کردید‌.من‌اگه‌این‌مقدار‌پول‌داشتم‌خودم‌خونه‌میخریدم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
دولت گفته متری 3 تومان .80متری میشه 240 تومان که همش وامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
این بدتر از مسکن مهر میشه...یعنی اگه هر خونه ۸۰متر باشه ۱۰میلیون هر مترش خرج داشته باشه میشه ۸۰۰میلیون تومن...الباقی رو چجوری باید بده کارگر فلک زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۰
کارگرم ونزدیک ۵۰ سال سنمه اگه دولت طرح نهضت قبر ملی رو داره حتما ثبتنام میکنم چون امیدی به خونه دارشدنم بااین وضعیت نیست بعداز مردنم خانواده اذیت نشود
Iran (Islamic Republic of)
العبد
۱۹:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
نماز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بخوانید اِن شاء اللّٰه مشکل تان برطرف می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
هواپیمای کاسپین دچار نقص فنی شده در بیابان فرود سختی داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
والا این آورده ای که باید پرداخت بشه دیگه قوز بالا قوز هست.من اگه داشتم این همه پول بریزم حساب برای مسکن ملی ،که الان مستاجر نبودم.به خدا از الان داره جون من میلرزه که سه ماه دیگه که وقتم تموم شد باید چکار کنم کجا برم.یا چطور پول پیشم رو زیاد کنم
اونوقت شما نشستید اون بالا فقط میگید بریزید حساب.خبر ندارید باید پدر مستاجر دربیاد که بتونه تو یک سال سی چهل میلیون جور کنه ؟چه برسه به این که بخوادچند ماهی یکبار پول بریزه به حساب
آخه از کجا؟
میگن سواره خبر از پیاده نداره واقعا درسته
اگه شما دوست دارید ما مستاجرها هم خونه دار بشیم؟بسازید بدید تحویلمون برامون قسط ببندیم والا تا عمر داریم قسط میدیم.
تا ما هم بدونیم که خونه دارشدیم و سرپناه مال خودمون هست
نه اینکه هم قبل از خونه دار شدنمون هم بعد از خونه دار شدن باید جونمون بلرزه به خاطر پول
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۳:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
همین رایگان بودن زمین در طرح نهضت ملی مسکن خودش کمک بزرگی برای ساخت شهرهای مسکونی خوب و زیباست.
امیدوارم هم مردم و هم دولت در این پروژه ملی دست در دست هم هر چه زودتر به هدف خود که ساختن خانه و خانه دار شدن هست برسند.
به امید دارا بودن همه ایرانیها از مسکن خوب و با کیفیت.
Germany
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
از کجا میدونی رایگانه!!! زمین خداست رایگانه!! بعدش اگه رایگانه ساختمان رو رایگان بدن!!! قیمت زمین رو آوردن روی قیمت ساختمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام
اگر کسی چند سال پیش وام مسکن اوراق گرفته باشد و الان هم چندسالی تسویه کرده و خونه به اسمش نیست میتونه ثبت نام کنه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
جلو سیستم ربایی بانک را بگیرد اعلام میکنید این اقساط با این سودها به نسبت تورمی که در کشور هست ناچیز هست یعنی چه جوری درباره اقتصاد فکر کرده اید بنظر او مگر تا چند سال دیگر قرار هست که تورم کشور تا کجاها پیش برود که بنظر او این اقساط برای مردم کوچک خواهد شد پس نظرش در مورد سیاست کنترل تورم دولت که دربوغ و کرنا شده است چه میشود مگر حجم نقدینگی هرسال تا کجا قرار هست پیش برود . ایا نظر کارشناسان در مورد اینکه اگر تمام این وام را با کارمزد ناچیز حساب شود باعث چه چیزی در صنعت و تولید کشور خواهد شد هم پرسیده شده است . یعنی حل سیستم ربایی بانکها که اکثرا دولتی اند از واجبترین کارها برای این اقتصاد کشور خواهد بود . مطمعنا تمام مردم دنیا پول کشورشان را در خانه نمیتوانند نگه دارند که ترس از خروج ان از بانکهای کشور را دارید. باید برای اینکه مانند کشورهای دیگر کارمزد و مالیات پرداخت نکنند هم ممنون دولت باشند که اگر هم خارج کنند فقط باعث رونق بیشتر خواهند بود. بخدا خبر نگاران و روزنامه نگاران که دست بقلمند و دست در نوشتن دارند پیگیر این سوالات ساده باشند و پاسخ سوالات ساده را از مسعولین بگیرند و مساعل را بهم نپیچانید . سوال کنید ایا مگر شما برای اسلام و دیانت انقلاب نکرده اید ایا ربا جنگ با خدا هست یا نیست تکلیف را معلوم کنید خواهشا در بحث سیستم بانکی کشور فوری عمل کنید . اقای ریس جمهور هیچ وقت برای تعلل و کوتاهی در اینباره نیست و زمان در حال کوتاه شدن . در رابطه با حقوق تمام مدیران و مسعولین کشور از نماینده تا ...وچه و چه و چه هم که باعث فاصله طبقاتی افکار انها با مردم و احاد جامعه شده اند بی هیچ واهمه ای ورود کنید. مسعول و مدیرانی که دل در گرو حل مشکلات کشور دارند و بخطر افتادن خیلی از چیزها و ارزشها را میبینند مطمعنا شکم گرسنه را تحمل خواهند کرد و فساد در اینچنین مسعولین و دولتی نخوا هد بود که اصلا نیازی به مبارزه با فسادشان داشته باشید و از هم دلترین انسانها برای دولت و کشور خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خودتون حرفهاتون ضدونقیض هست یک بار اخبار میگه بین 4تا 6 میلیون الان 3 میلیون حتما فردا مجانی یک پولی هم به ملت خواهید داد!؟ملت رو چی فرض کردین!؟
Iran (Islamic Republic of)
سعیدسسسس
۰۱:۰۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
نمیشه پیش بینی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
ما یک منزل مسکونی که زمینش 110 متر بود را با 5 نفر از همسایه ها که آنها هم همین قدر زمین داشتند داده ایم بصورت مشارکتی یک مجتمع آپارتمان 12 واحدی بسازند ، فقط هزینه نقشه کشی و شهرداری و نظام مهندسی جمعا 2/5 میلیارد پول گرفته حالا دیگر هزینه ها بماند مانند آتش نشانی و بیمه و ... و خوب معلوم است مسکن گران می‌شود ، دولت اگر واقعا دنبال کاهش قیمت مسکن است هزینه اینگونه خدمات را کاهش دهد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
پولی که شهرداری میگیرد واقعا پول زوره و هرکسی با اکراه چنین پولی را به شهرداری میده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
الان زمین مسکونی داریم که ۵۰ میلیارد تومان فقط عوارض شهرداریشه. کجای کارید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بعضی ها قبلا با دریافت وام مسکن خانه ساخته اند ولی به هر دلیل مسکن خود را فروخته و درحال حاضر بدون مسکن بوده و اجاره نشین هستند تکلیف این افراد چه می شود و این افراد قادر به خرید خانه و یا ساخت نیستند چرا به اینها وام مسکن تعلق نمی گیرد تا خودشان خانه بسازند درست است قبلا وام گرفته اند ولی با این شرایط اقتصادی مجبور به فروش خانه برای حل مشکل دیگری و یا اصلا ورشکست شده اند اینها هم باید فکری به حالشان کرد. نباید چون از سال ۵۷ تا کنون افرادیکه تسهیلات گرفته اند از گرفتن تسهیلات مجدد محروم شوند. در این چند سال به دلیل وضع اقتصادی بد زیادند که خانه خود را فروخته اند ولی با تغییر قیمت‌هایی که اتفاق افتاد سرمایه شان به باد رفت و نتونستند مجدد خانه بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
منم
۱۱:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
این هم یک کلاه گشاد دیگر برای مردم ساده و البته بسیار رئوف ایران .مالیات را که به پای مردم بستید ، بورس را که بی اعتبار کردید ، تولید کننده و کارخانه داران را که بیچاره کردید ، سیاست ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر را هم که ندارید ،و حالا در باغ سبز به مردم نشان داده است ،. که بیایید ببینید چه ها که میکنیم ؟
عوام فریبی تا کی ؟
دست از سر این مردم بردارید .
شما مرد حکومت و سیاست نیستید که اگر بودید این مملکت به این فلاکت نمی افتاد .
تا کی سعی ارید با حلوا حلوا کردن کام مردم را شیرین کنید ؟
اگر مردید اگر مردید با یک معذرت خواهی راه خود را بگیرید و بروید ادعا را بس کنید شما جامع المقدمات ندانسته خواستید جامع المعلومات شوید .
حکومت علم است . اقتصاد علم است . سازندگی یک مملکت علم میخواهد که شما ندارید .
کشور با علم و اراده ساخته میشود نه با ماوراءالطبیعه .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
رحمت بر امواتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خخخخخ این از واکسناتون که ملت دارن سکته میکنن این از دزدی بورستون اینم هم از کلاهبرداری مسکنتون که میخواین پول ملتو بالا بکشید کور خوندین من که نه ازدواج میکنم نه پول بی زبونم دست شما مسولین میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
همینکه زمینا رایگان خودش خدمت بزرگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اگه مسکن مهر با هزینه گزاف تحمیل شود اینطوری پیش بره مردم مجبور میشن مسکنشون که شما ها سیزده ساله اسیر کرده اید توی بنگاه املاک دفتر امتیازشون واگذار کنن نیمه تموم بفروشن از شر شماها خلاص بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
از همین آمار و ارقامی که دولت ارائه میده مشخصه یا نمیخواد بسازه و تحویل بده و فقط میخواد پول از مردم بگیره و ارث بذاره برای دولت بعدی یا اصلا تو باغ نیست و از قیمت ها و شرایط بازار خبر نداره وگرنه با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید متری ۳.۵ تا ۴ آلونک هم نمیشه ساخت
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بازم گرونه ماهی ۲۰۰ هزار تومن بگیرین بقیه رو خود دولت تامین کنه از فروش نفت و گاز و چیزهای دیگه دعاتون می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
مسکن فقط چاردیواری نیست محوطه و پارکینگم میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
از دولت انقلابی خیلی توقع بیشتر از اینها میرفت چرا سرتان را در برف کردید ایا با اینکارها قرار هست مشکلات ان برطرف شود و در مورد ایراد اساسی این طرح که ان اورده زیاد از قشر مستاجر و ربای زیاد سیستم بانکهاست حرفی به میان نمیاورید چرا سیستم ربایی بانک که پدر صنعت و تولید کشور را از جمله این طرح را درمیاورد نباید بعد از چندین ده بدست شماها که ادعای کار انقلابی دارید درست شود . مردم کشورها پولشان را کجا بغیر از بانک میتوانند بگذارند (البته انها مشکلی با این قضیه ندارند . دلالها و پولدارهای علاو ه تر هستند که نانشان بی شک اجر خواهد شد چرا که بانکها مجبورند و باید سود ربا به انها بدهند )که ترس دارید از اصلاحات ان. در ضمن باید تشکر هم کنند که بابت نگهداشت ان در بانک نباید مثل کشورهای دیگر کارمزد و مالیات بدهند اگر هم خارج کنند باعث رونق خواهد شد مردم بخاطر انقلاب و اسلام جان خودشان هم در دفاع مقدس در کف دست گذاشتند و ترسی نداشتند شماها هم ترس نداشته باشید ریشه ی فسادها را برچینید ربا جنگ با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
Yjc لطفا پی گیری کن. امروز در خبرها آمده هیت مدیره نظام مهندسی نفری یدونه لب تاپ 78 میلیونی گرفتن. درحالیکه ما مهندس تو سه سالم این پولو نمیگیریم. اولا خاک تو سر مهندس های ابله، که به اینا رای دادن دوما خواهش میکنم شما خبر اینو به وزیر ومسئولان رابط بپرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اگر متری ۳.۵ هم باشه، یه خونه صد متری میشه۳۵۰تومن، ونیازی به اورده نیست، وام تامین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
برادر اینا همش الکیه می‌خوان کسری بودجه جبران بشه قضیه بورس یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
تیتر شما یه چیزه توضیحاتتون چیزه دیگه.ما که نفهمیدیم بلاخره قیمت چقدر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام ترو خدا ترو به حضرت ت زهرا قسمتون میدم حرف ما را به گوش مسئولان برسانید ما مسکن ملی ثبت نام کردیم تا الان با فروش ماشین موتور بچه ام با فروش کامپیوتر بچم و دوچرخه پسرم و حتی فروش فرشهای زیر پامون قسط را به حساب ریختیم تا الان 155 تومن از ما گرفتند الان دوباره میگن تو یک ماه 45 تومن به حساب بریزید به خدا دیگه چیزی نداریم بفروشیم آخه این مسکن قرار بود به یه تعداد خانواده‌ای بی بضاعت بدن پس این همه پول دادن چه صیغه‌ای هست بخدا موندیم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اشتباه کردی وسایلتو فروختی متاسفم براتون که هنوز دارین فریب این مسولین بی رحم میخورین اینا که خدا شناس نیستن ذاتشون دروغه
Iran (Islamic Republic of)
سعبد
۰۸:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فعلا که هر چی اینا میگن میگیم چشم ما هم ثبت نام کردیم والا یه چیزی رو میخوان بفروشن یا بخرن قرار داد مینویسن ما که نه قرار دا دیدبم نه قیمت تموم شدشو میدونیم فقط استرس استرس . ولی کاش کاش کاش این ساختمونها رو برای اقشار ضعیف ممملکت که احنمالا۷۰ درصد کل جمعیت رو تشکیل میده میساختن بازم ای کااااش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بهترین راه برای پرداخت مبلغ اقساط این است که 10% حقوق یا در آمد ماهیانه هر کس به جای قسط رو از حقوق کسر کنند و در صورت آزاد بودن کسب و کارمثل مغازه داران ماهی حداکثر یک میلیون تومان از انها دریافت کنند یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اینم یه کلاهبرداری مثل بورس هست. تا حالا چیزی که به نفع مردم باشه اتفاق نیفتاده. اونی که توانایی پرداخت این مبلغ قسط رو داره هر جا بخاد الان مسکن میخره. بیاد بره ناکجا آبادی که شما میگید بخره....مگه کسی مخش تاب داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
وقتی تیتر میزنین جواب رو هم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
چر در دولت قبل این همه شاکی و مدعی نبود؟چه شد که تمام بدبختی رو میندازین گردن این دولت. هرچقدر هم این دولت تلاش کنه گنده‌ای قبلی رو نمیتونه تکمیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
چر در دولت قبل این همه شاکی و مدعی نبود؟ ظاهرا دولت قبل رو بخاطر آزادی...... انتخاب کردین چه شد که تمام بدبختی رو میندازین گردن این دولت. هرچقدر هم این دولت تلاش کنه گنده‌ای قبلی رو نمیتونه تکمیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
آقای رئیسی ما به شما رای داده ایم که مشکلاتمان را حل کنی
من متاهلم و دارای یک فرزندم
به صورت نیروی حجمی در دانشگاه مشغول بکار هستم
نه امنیت شغلی دارم و نه سرپناهی برای سکونت
از بس انتظار کشیدم که یک مدیر چاره ای برای ما بیندیشد در سی سالگی چون یک پیرمرد موهایم سفید شده
تو را به جدت قسم فکری به حال ما بکن
با دو میلیون حقوق چطور هم مخارج زن و بچه رو تامین کنم، هم قبض آب و برق و گاز و... را بپردازم و هم اقساط مسکن بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
نیرو های حجمی و شرکتی و روز مزد ، ساعتی و... بیشترین کار رو در ادارات انجام میدن و پایینترین حقوق رو میگیرن
امنیت شغلی هم ندارن
واقعا فکری به حالشان بکنید ای خادم الرضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
چرا مبلغ کلی تسهیلات مشخص نیست. این خونه ها رو پیمانکار میسازه؟ اگر اینطور باشه باید شاهد ساخت خونه های بی کیفیت باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بااین اقساط خیلی ها توان خرید ندارند یعنی عملا دولت از ساخت مسکن سرباز زده است زمان پرداخت اقساط باید حداقل صد ساله باشدتا مبلغ اقساط کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
با سود بانکی بالا اگر اقساط صد ساله هم بشود باز مبلغ اقساط برای اقشار ضعیف بسیار بالا خواهد بود.
Germany
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
داداشم تو بانکهای مملکت نمیشناسی،؟!!اقساط
صدساله میدن آخه؟!
آخرین اخبار