اجرای طرح توانمندسازی مادران کودکان کار در چهارمحال و بختیاری

طرح توانمندسازی مادران کودکان کار در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: یک طرح مشترک با بهزیستی استان مبنی بر «توانمندسازی مادران کودکان کار» اجرا و برای این مادران یک دوره آموزش خیاطی برگزار شد.

برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند اثرات مثبت بسیاری در پی داشته باشد، زیرا درصورتی که مادران کودکان کار توان اداره زندگی از نظر اقتصادی را داشته باشند لزومی به کار کردن کودکان در سنین پایین نیست.


بیشتر بخوانید


پارسال، برای نخستین بار توسط استان مرکز مشاوره شغلی در زندان راه‌اندازی شد و تعداد کارگاه‌های موجود در زندان افزایش پیدا کرد و حتی درصد قابل توجهی بیشتر از تعهدی که برای سازمان فنی‌حرفه‌ای استان درنظر گرفته شد بود آموزش در زندان ارائه شد.

در زمان شیوع بیماری کرونا تمامی کلاس‌های موجود در فنی حرفه‌ای بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا برگزار می‌شوند و بر اساس رنگ‌بندی استان آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری و یا حضوری ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سازمان فنی حرفه‌ای تلاش شده است، در زمان تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌های عملی به‌صورت حضوری و بخش‌های نظری به‌صورت مجازی و کلاس خیاطی نیز به همین صورت ادامه دارد.

یکی از وظایف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای این است که تلاش شود، آموزش‌های جدید را علاوه‌بر آموزش‌های قبلی به علاقمندان ارائه کنند.

پارسال، درصد بالایی رشد در سازمان فنی حرفه‌ای استان جهت معرفی مربیان برای شرکت در دوره‌های جدید آموزشی وجود داشت.

در شهرستان کوهرنگ سه مربی خیاطی وجود دارد، اما باتوجه به ظرفیت و جمعیت این شهرستان وجود سه مربی در یک رشته لزومی ندارد و به همین دلیل برنامه‌ریزی صورت گرفته است این سه مربی برای شرکت در دوره‌های آموزشی که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار می‌شوند معرفی شده و بتوانند در سایر رشته‌ها که نیاز منطقه و در حیطه تخصص آن‌ها نیز است نیز تدریس داشته باشند.

سازمان فنی حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با کمبود مربی و تجهیزات درگیر است و به همین دلیل برخی مواقع با اتمام یک دوره تجهیزات به مکان تشکیل دوره‌های جدید منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار