ضرورت برگزاری تمامی امتحانات داخلی و نهایی به صورت حضوری

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر برگزاری تمامی امتحانات داخلی و نهایی به صورت حضوری تاکید کرد .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونان ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان بر برگزاری تمامی امتحانات داخلی و نهایی به صورت حضوری تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا انجام دوز واکسیناسیون فرهنگیان ضروری است و مدیران ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رخشانی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونان ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان با تبریک هفته سواد آموزی و هفته گزینش، دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشت و اظهار کرد: بصیرت از مهمترین ویژگی‌های لازم برای اداره بهتر امور است و در شرایط فعلی کشور و جامعه که با اعمال تحریم‌های سخت اقتصادی، شاهد وجود سختی‌های فراوان هستیم باید با تدبر، دقت، بصیرت و بینش پاسخگوی مسئولیت خود باشیم.

رخشانی هم افزایی و همراهی را رمز موفقیت در یک مجموعه و زمینه تحقق هدف مشترک عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در هر زمینه‌ای خروجی کار ما به نفع مردم، سیستم و نظام باشد.

وی با اشاره به شروع فصل امتحانات در مدارس، بر اجرای حضوری امتحانات تاکید کرد و گفت: در صورتی که در مناطق سیلزده جنوب استان هم اینک امکان برگزاری حضوری امتحانات وجود ندارد، زمان امتحانات باید به تعویق بیفتد، اما در هر صورت به شکل حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: خسارت‌های وارد شده به مدارس جنوب استان در اثر آبگرفتگی نیز باید در هر شهرستان جمع‌بندی و برای اداره کل ارسال شود تا از طریق ستاد مدیریت بحران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

رخشانی بر جذب حداکثری بازماندگان و تارکان از تحصیل در شهرستان‌ها و مناطق استان تاکید کرد و گفت: براساس آمار ثبت احوال امسال ۸۹ هزار نفر در استان باید وارد پایه اول ابتدایی می‌شدند، اما ۱۱۷ هزار ثبت نام در پایه اول مدارس استان انجام شده است و این آمار نشان دهنده جذب کودکانی است که در سال گذشته وارد مدرسه نشده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان جلوگیری از تکرار پایه در استان را یکی دیگر از مهمترین ماموریت‌های روسای ادارات آموزش و پرورش در سطح استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ شاهد ارتقای نمره میانگین نهایی استان در کشور و همچنین افزایش درصد قبولی کنکور و کسب رتبه‌های خوب در این آزمون علمی باشیم.

رخشانی تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا انجام دوز واکسیناسیون فرهنگیان ضروری است و مدیران ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.