کشف لاشه قوچ و میش وحشی در همدان

ماموران یگان حفاظت محیط زیست همدان در بازرسی از باغ یک شکارچی متخلف لاشه قوچ و میش وحشی را کشف و ضبط کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مجید شعبانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: پس از دریافت گزارش حضور چند شکارچی در منطقه شکار ممنوع قهاوند، ماموران یگان حفاظت از محیط زیست بی درنگ در محل حضور یافتند.

به موجب بند «و» ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، شکار و تیراندازی در مناطق شکار ممنوع از جمله قهاوند و الوند شهرستان همدان  به مدت پنج سال دیگر تمدید شده است.

او گفت: ماموران سه شکارچی متخلف و بومی بدون مجوز را پیش از شروع شکار دستگیر کردند که از آن‌ها یک قبضه سلاح گلوله زنی ۲۷۰ و ۲ عدد دوربین چشمی شکاری کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: با توجه به اینکه این افراد جزو شکارچیان شناخته شده بودند با حکم مرجع قضایی، باغ شخصی فرد صاحب اسلحه شکاری مورد بازرسی قرار گرفت.

شعبانلو گفت: ماموران در بازرسی از این باغ لاشه قوچ و میش وحشی و یک تخته پوست و قطعه از ستون فقرات این گونه جانوری را کشف و ضبط کردند.

او گفت: برای این فرد متخلف پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه شکار ممنوع است که چهار منطقه الوند، قهاوند، تالاب آبشینه و سد اکباتان مناطق شکار ممنوع شهرستان همدان محسوب می شوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

برچسب ها: محیط زیست ، لاشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.