خواهرخواندگی رشت و لیریای پرتغال به عنوان شهر خلاق

قرارداد خواهرخواندگی بین ۲ شهر خلاق رشت و لیریا در پرتغال منعقد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امیرحسین علوی، شهردار رشت گفت: قرارداد خواهرخواندگی با شهر لیریای پرتغال به عنوان شهر خلاق در دستور کار قرار گرفته است تا با جذب گردشگر بتوانیم به مزیت اقتصادی خوبی در سبد خانوار برسیم.

کشور پرتغال به دلیل آب و هوای ایده‌آلش و مناطق گردشگری آن، از مقصد‌های مهم گردشگری در دنیا به شمار می‌رود.

جاذبه اصلی شهر لیریا (Leiria)، قلعه خیره کننده آن در بالای تپه مشرف به شهر است با درختانی که در اطراف دیوار‌های باستانی آن سر برآورده اند.

این شهر شب‌های زنده‌ای دارد و به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می‌شود.

شهر لیریای پرتغال

۲۰ آذر ماه ۱۳۹۴ شهر رشت، به طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهر‌های خلاق ثبت شد.

نخستین فستیوال خوراک آذر ماه امسال در ششمین سالگرد انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو در پیاده راه فرهنگی این شهر برگزار شد.

سید امیرحسین علوی، شهردار رشت

به گفته شهردار رشت رستوران‌های این شهر با یک مکانیزم رتبه‌بندی می‌شوند تا یک رقابت سالم به وجود آمده و مردم و گردشگران در فضای بهتری از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

راه اندازی پارک ژاپنی در رشت

او همچنین در گفت‌گوی ویژه خبری شبکه باران به مناسبت روز رشت از ایجاد فضای سبز ژاپنی در رشت خبر داد و گفت: در پارک مفاخر این شهر فضای سبزی با عنوان پارک ژاپنی برای تبادل فرهنگی بین رشت و ژاپن ایجاد شده که بودجه آن را نیز طرف ژاپنی تقبل کرد و یک الی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پارک مفاخر رشت

سرانه فضای سبز عمومی در رشت بسیار پایین است، اقلیم این شهر مملو از فضای سبز است، اما آنچه در اختیار عموم مردم برای استفاده قرار دارد؛ بسیار کم و زیر ۲ متر مربع است.

شهرداری رشت با ساخت پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، پارک گیلانه در حاشیه رودخانه پیربازار و پارک سالار مشکات در منطقه چمارسرا افزایش ۳برابری فضای سبز این شهر در ۲ ماه آینده را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.