معاون استاندار اردبیل:

افزایش جمعیت سالمند در جامعه نگران کننده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: کاهش جمعیت و افزایش آمار جمعیت سالمند در جامعه نگران کننده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گفت: این سیاست‌های ابلاغی باید از سوی دستگاه‌های متولی به دقت مورد بررسی قرار گیرد و با بومی سازی برنامه‌ها بتوانیم به افزایش جمعیت و جوان سازی جامعه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

او گفت: در سیاست‌های ابلاغی جوان سازی جمعیت، حمایت از کودکان، حمایت از خانواده و حمایت از سالمندان نیاز به بازنگری و بومی سازی است و در این راستا اگر نهادهای دولتی و غیر دولتی به صورت عملیاتی و بدون موازی کاری اقدام کنند، مشکل اساسی ایجاد نخواهد شد.

دبیر کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل گفت: طبق آمارها در موضوع جمعیت وضعیت مطلوبی نداریم و طی چند سال آینده شاهد کاهش جمعیت و افزایش جمعیت سالمند در جامعه خواهیم بود.

باقلاچی گفت: در این خصوص نیازمند آن هستیم که از طریق اساتید، نخبگان، پیشکسوتان، کارشناسان و صاحبنظران هم افزایی صورت گرفته و نسبت به جوان سازی جمعیت به صورت اصولی و فارغ از نسخه پیچی‌های عمومی اقدام نمائیم.

او گفت: خواسته و مطالبه عموم مردم در بحث جمعیت و جوانی جمعیت این است که اگر نسخه واحد ایجاد کنیم، شاید مشکلاتی در آینده ایجاد شود و پیش از الگوسازی باید اقشار مختلف را در نظر بگیریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه گفت: متأسفانه در برخی آسیب‌های اجتماعی رتبه اول تا پانزدهم کشور را داریم و کاهش این آسیب‌ها نیازمند عزم عمومی با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

باقلاچی با اشاره به اینکه از ظرفیت رسانه‌ها برای رشد جمعیت و پیشگیری از آسیب‌ها به صورت مؤثر استفاده نشده است گفت: با توجه به تفاوت دلایل آسیب‌های اجتماعی هر شهر، روستا، منطقه و محله باید نسخه خاصی برای هر شهرستان ارائه شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.