اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به موزه هنر‌های معاصر استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ۲۰ میلیارد تومان به موزه هنر‌های معاصر استان اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، احمد احسانی,مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای ادامه عملیات ساخت موزه هنر‌های معاصر استان ۲۰ میلیارد تومان  با حمایت وزیر و از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافت.

او در نشستی با خبرنگاران گفت: موزه هنر‌های معاصر همدان با ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل کمبود اعتبار این طرح  مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با تزریق این اعتبار به پروژه و شتاب گرفتن روند ساخت و ساز می‌توانیم موزه هنر‌های معاصر را در پاییز سال آینده به بهره برداری برسانیم و البته برای تجهیز این مرکز به ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

احسانی گفت: برای ادامه ساخت پروژه تالار مرکزی شهر همدان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که موافقت اولیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین و پرداخت این مبلغ گرفته شده است.

به گفته او طرح بازسازی و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری ابن سینا و شهید آوینی  پیشرفت داشته است و این ۲ مرکز به زودی برای میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آماده می‌شوند.

سینمای روباز استان همدان نیازمند حمایت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بنای یادبود سید جمال الدین اسدآبادی نیز به چهار میلیارد تومان بودجه برای تملک ۲ واحد مسکونی در حریم این بنا نیاز دارد که با این کار می‌توانیم سینمای روباز نیمه کاره‌ای که در محوطه بنای مذکور احداث شده را افتتاح کنیم.

 احسانی گفت: «سینما فرهنگ» به جمع سینما‌های شهر همدان اضافه می شود و این سینما در مجتمع فرهنگی و هنری آوینی در حال راه اندازی است و ساکنان این منطقه به زودی می‌توانند از اکران فیلم‌های روز کشور استفاده کنند.

به گفته اوپروژه تبدیل سینما قدس به پردیس سینمایی با صرف ۲ میلیارد تومان در حال اجراست و نیازمند همکاری و حمایت بیشتر شهرداری و میراث فرهنگی در ادامه مسیر است.

همدان میزبان جشنواره مطبوعات غرب کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گفت: موزه چاپ استان راه اندازی می شود و ظرفیت و توانمندی ایجاد موزه مطبوعات و سینما را در استان داریم که فعالان این عرصه باید گام‌های نخستین را بردارند.

احسانی همچنین گفت:از جشنواره مطبوعات غرب کشور  برگزارمی‌شود و در سفر اخیر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان قول مساعد برای برگزاری این رویداد گرفته شد و آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار لازم این جشنواره را در مرداد ۱۴۰۱ میزبانی کنیم.

او گفت: همچنین در بخش چاپ و نشر کتاب مجوز چاپ  ۲۹۶ کتاب امسال صادر و  تاکنون ۲۱۷ عنوان کتاب چاپ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  گفت:در تقویم سه ماهه فرهنگی استان  رویداد‌های هنری و فرهنگی بسیاری برای این مدت تدارک دیده شده که بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شاخصترین این رویداهاست.

اعلام آمادگی سه کشور برای جشنواره تئاتر کودک ونوجوان

احسانی در ادامه گفت:طبق آمار‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، تاکنون ۳۲۶ اثر نمایشی از گروه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده و همچنین تاکنون گروه‌های نمایشی سه کشور نیز برای حضور در این رویداد جهانی اعلام آمادگی کرده اند و ب مرور اضافه خواهند شد.

به گفته او شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه‌ها موجب شده حضور گروه‌های نمایشی خارجی تحت تاثیر قرار بگیرد، اما سعی می‌کنیم جنبه بین المللی بودن جشنواره را حفظ کنیم تا آسیب نبیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:رویداد‌های دیگری در ماه‌های دی، بهمن و اسفند امسال پیش بینی شده است و مراسم  بزرگداشتی با عنوان «سفیر مهر الوند» با محوریت شناخت شخصیت خانم دباغ طراحی شده که در این ایام اجرا خواهد شد.

اجرای همایش سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفند

او در ادامه گفت:  همایش سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفند برگزارمی شود و این برنامه در اسدآباد و با هدف تمرکز زدایی از مرکز استان و تقویت شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت:نکوداشت استاد شریفی امینا، پویش سراسری شعر طنز، جشنواره «عاشیقلار بایرامی»، برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور، مسابقه چلچراغ، جشنواره گروه نوازی، ۲۰ نمایشگاه هنر‌های تجسمی، جشنواره بانوان خوشنویس و جشنواره اذان منتظران برخی از این رویداد‌های هنری و ادبی است که اجرای آن‌ها تا پایان امسال رخ می دهد.

احسانی گفت: برنامه‌های شاخص استان همدان به مناسبت سالگرد شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و هفته بصیرت و مقاومت و۵۱ برنامه در بخش، هنری سینمایی و قرآنی در این راستا اجرا می‌شود.

تدارک ۸۰ ویژه برنامه با اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در دهه فجر از دیگر مواردی بود که احسانی از آن خبر داد و گفت: در سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی شاهد راه اندازی کارناوال‌های شادی در اماکن خاص مانند خانه سالمندان، زندانها، محلات حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار خواهیم بود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.