آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی الگوی اجتهاد و جهاد

امام جمعه شیراز گفت: آیت الله مصباح و شهید سلیمانی تجلی جهاد و اجتهاد ایران هستند و ما باید آن‌ها را الگوی خود در میدان عمل قرار دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اولین سالگرد درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام با حضورقشر‌های مختلف مردم و روحانیون و طلاب حوزه و مدارس علمیه شیرازبرگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت یکمین سالگرد درگذشت علامه محمد تقی مصباح یزدی گفت: دشمن در حال محک زدن با ما در جنگ شناختی و ادراکی است، همان جنگی که شخصیتی، چون آیت الله مصباح شناختی کامل از آن داشت و با اجتهاداتی که از حربه دشمنان داشت توانست در این جنگ نقشه‌های آن‌ها را خنثی کند و این مرد فیلسوف، چون علامه طباطبایی، وآیت الله مطهری همانند شهاب ثاقب دست رد بر سینه نامحرمان و دشمنان دین و میهن می‌زد.

آیت الله دژکام گفت: آیت الله مصباح فیلسوفی بزرگ، فقیهی ارزشمند از تبار علم و دانش بود که با شناخت خوی و افکار دشمنان در کارزار جنگ ادراکی و شناختی در مقابل دشمن ایستاد و هرچه از او بد گفتند باز هم دست از مبارزه علیه دشمنان نکشید و در این کارزار، چون سردار سلیمانی که مرد میدان جنگ بود اوهم مرد میدان مبارزه بود.

او گفت: ما در ۸ سال جنگ مقابل استکبار جهانی و ایادی غرب و شرق ایستادیم و دشمن فهمید که مردم ایران پا پس نخواهند کشید، ولی اکنون با جنگ شناختی و ادراکی وارد شده است و همه ما باید مواظب نقشه دشمنان باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: آیت الله مصباح در جنگ شناختی و ادراکی پیرو ولایت و در رکاب ولایت و میدان دار بود و شهید سلیمانی هم در میدان عمل و شکست داعش و دشمنان این دیار هیچ وقت کوتاه نیامد و ما باید این دو عزیز را که تجلی جهاد و اجتهاد ایرانیست الگوی خود در میدان عمل قرار دهیم.

آیت الله دژکام گفت: نباید تحت تاثیر فضای مسموم مجازی قرار بگیریم و اگر به ما حمله‌ای شد بترسیم بلکه باید مبارزه کنیم و مواظب باشیم که دشمن هدفش خالی شدن میدان است.

او اشاره‌ای هم به برخی از رفتار‌های سایت‌های خبری کرد و گفت: طی روز‌های اخیر در یکی از سایت‌های خبری با پخش تصاویر دو زن از یک مسئول و بیان اینکه کدام زیباتر است ضمن ورود به حریم خصوصی و تخریب شخصیت‌ها به دنبال آن هستند که فکر مردم در دهه بصیرت که از ۹ دی تا ۱۹ دی است به مسائل حاشیه‌ای کشیده شود و باید این نوع رفتار‌ها را شناخت و نسبت به رفتار‌های فضای مجازی آگاه باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار