مراکز بهداشتی جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش قرار گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط ناپایدار جوی و بارندگی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  کامران کردی  رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و بروز حوادث احتمالی تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به حالت آماده باش کامل قرار گرفته و تمامی مرخصی و ماموریت‌های غیر ضروری لغو شده است.

وی گفت: بدنبال پیش بینی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و اعلام هشدار قرمز، جلسه مدیریت بحران دانشگاه با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ٨١ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها بصورت اماده باش کامل هستند و بخش‌های اورژانس و اتاق عمل‌های بیمارستان‌ها نیز آماده پذیرش مصدومین احتمالی هستند.

وی از مردم خواست علاوه بر حفظ آمادگی و آرامش روانی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ فعالیت سامانه بارشی در استان تا پایان روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و در آن روز در زاهدان شاهد بارش‌های کم، اما وزش باد شدید خواهیم بود.

محسن حیدری گفت: بارش سنگین تا فوق سنگین باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برقٰ، وزش تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات تفتان و خاش بارش برف، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان از جمله پدیده‌های غالب سامانه جدید است.

وی گفت: احتمال انسداد مسیر‌های منتهی به روستا‌های دامنه تفتان با توجه به بارش برف سنگین و وقوع خسارت در اثر وزش باد خیلی شدید وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دوشنبه ۱۳ دیماه نیمه شمالی و غرب استان شامل شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، زابل، زرآباد، زهک، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند تحت تاثیر این سامانه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار