افتتاح استودیوی مجازی شاد در قزوین+ فیلم

استودیوی مجازی شاد با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در قزوین افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، این استودیو با هدف تولید محتوای آموزشی راه اندازی شده و درحال حاضر ماهانه ۴۰۰ دقیقه تولید محتوای درسی را هدف گذاری کرده است.

تولید محتوای آموزشی ودرسی توسط استادان دبستان، متوسطه وراهنمایی انجام می‌شود و تاکنون۱۲۰دقیقه دروس هنرستانی ومهارتی تولیدشده که در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

در تولید محتوا به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا در همه رشته هااز استادان و معلمان شاخص و توانمنداستفاده شود که با هماهنگی انجام شده تاکنون ۱۹۵نفر از اساتید ومعلمان برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

این استودیو با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه راه اندازی شده و تولید محتوای آموزشی پرورشی و دینی برای نوآموزان هم پیش بینی شده است.

رضوان  حکیم زاده معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: با افتتاح این استودیو می‌توان عدالت آموزشی را برقرار کرد.

او افزود: با راه اندازی این استودیو دانش اموزان شانس استفاده از تدریس معلمان برتر را خواهند داشت.

حکیم زاده با بیان اینکه چالش‌هایی که در دوران کرونا ایجاد شده تبعات بلند مدتی دارد افزود: ایران تنها کشوری است که آموزش مجازی آن طولانی شده و همین موضوع باعث افت تحصیلی ۱۰ درصدی برای دانش آموزان با نمرات خیلی خوب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضعف دانش اموزان دوم و سوم در مهارت خواند و نوشتن را از دیگر تبعات کرونا بیان کرد.

به گفته حکیم زاده، امسال تمام مجوز‌های جذب استخدام تنها برای دوره ابتدایی خواهد بود و ۳۸ درصد معلمان مدرک مرتبط ندارند و این روند باید در جذب‌های جدید تغییر کند.

او تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی را ۲۱۰ نفر بیان کرد و گفت: امسال ۶۰ هزار کودک ۶ سال در کشور برای مدارس ثبت نام نکرده اند.

معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشبا بیان اینکه نمی‌خواهیم مدارس صرفا فضای فیزیکی باشد و باید مدیر مدرسه مدیریت روان و عاطفه دانش اموزان را داشته باشد افزود: با آبی شدن وضعیت کگرونایی کشور کشور بهتر است دانش آموزان را به مدارس باز گردانیم.

حکیم زادههمچنین با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰ هرار تبلت در بین دانش اموزان در سال گذشته گفت: فضای مجازی فرصتی فراهم کرد تا در کنار کلاس‌های درس و به صورت دائمی وجود داشته باشد.

اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: وجود این استودیو می‌تواند ظرفیت آموزشی استان را افزایش دهد.

او افزود: با این استودیو معلمان می‌توانند شیوه‌های نوین تدریس را بکار گیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار