ادعای عربستان درباره متوقف‌کردن یک کشتی از سوی انصارالله یمن

ائتلاف سعودی مدعی شد یک کشتی حامل تجهیزات پزشکی در امتداد شهر الحدیده از سوی انصارالله یمن متوقف شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، تلویزیون عربستان به نقل از ائتلاف سعودی مدعی شده جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات را در امتداد شهر الحدیده متوقف کرده است.

آن‌طور که در این گزارش ادعا شده، این کشتی به نام «روابی» حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان سعودی در جزیره «سقطری» بوده است.

ائتلاف سعودی با تهدید انصارالله خواستار آزاد کردن فوری این کشتی شد و یمنی‌ها را به ایجاد مشکل در روند فعالیت تنگه باب المندب متهم کرد.

پیش از آن، مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس از حمله به یک کشتی این کشور در سواحل یمن (نزدیکی دریای سرخ) خبر داده و اعلام کرد که تحقیقات برای مشخص شدن جزئیات بیشتر این حادثه و هویت این کشتی آغاز شده است. این مرکز به دریانوردان خود در این منطقه اعلام آماده باش کرده است.

یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این ادعا‌ها اعلام کرد: نیرو‌های مسلح یمن کشتی باری اماراتی که حامل تجهیزات نظامی است و بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده متوقف کردند. این کشتی در حال انجام اقدامات خصمانه بود که امنیت و ثبات مردم یمن را هدف قرار می‌داد.

جزئیات کامل این عملیات در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

«محمد المنصور» مدیر شورای ترویج گردشگری یمن فاش کرد: استقرار کارخانه‌ها، نیرو‌ها و پایگاه‌های نظامی اماراتی_صهیونیستی در جزیره «سقطری» باعث از بین رفتن امنیت دریانوردی در اقیانوس هند و دریای سرخ شده و همچنین امارات بمحیط زیست طبیعی این جزیره را به خطر انداخته است.

چندی پیش نیز شاهدان عینی در جزیره سقطری  اعلام کرده بودند که امارات واکسن‌های رژیم صهیونیستی را که در مرحله تست هستند روی مردم این جزیره آزمایش می‌کند.

به گفته یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جنگنده‌های سعودی-آمریکایی در سال گذشته میلادی ۷۱۰۰ بار یمن را بمباران و موشکباران کردند که بر اثر آن شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند و همچنین به زیرساخت‌ها نیز خسارت وارد شد. عملیات زمینی نیرو‌های یمنی به پیشروی در مناطقی طی سال ۲۰۲۱ میلادی منجر شد که مجموعا ۱۲ هزار کیلومتر مربع در استان‌های مأرب، الجوف، البیضا، الحدیده و شبوه آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خوب کاری کردن، سقطری بخشی از خاک یمن است.
آخرین اخبار