داعش در افغانستان قدرت گرفته است

در بیانیه سفارت ایران در کابل آمده است داعش در سوریه و عراق شکست خورد اما تفکرات تکفیری و حمایت‌های پیدا و نهان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آن ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان _ سفارت ایران در کابل در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا در برابر شیوع تفکر و قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش در افغانستان هوشیار باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبر حشد الشعبی عراق گفت: اگر چه داعش در سوریه و عراق شکست خورد اما تفکرات تکفیری، ضد بشری، تروریستی و حمایت‌های پیدا و نهان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آن ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است هم اکنون نیز شاهد حضور این گروه تروریستی در کشور افغانستان هستیم و لازم است جامعه جهانی در برابر شیوع فکری و قدرت‌گیری مجدد این جریان هوشیار باشد. بر کسی پوشیده نیست که آمریکا حضور مخربی در منطقه غرب آسیا به ویژه افغانستان داشته است.

در این بیانیه آمده است که حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس «ترور جنایتکارانه سرداران و فرماندهان مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه» و «انتقام تروریست‌ها از این سرداران» است.

سفارت ایران گفت : سردار سلیمانی «قهرمان مبارزه با تروریسم» بود و بخش زیادی از کارنامه‌ درخشان و اقدامات ایشان در منطقه معطوف به جنگ با تروریسم بین‌المللی بوده است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار