توصیه غیرقانونی به قضات ممنوع

رییس کل دادگستری مازندران پذیرش توصیه غیرقانونی به قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان را به شدت نهی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری- حجت الاسلام اکبری در سلسله جلسات فصلی روسای دادگستری و دادستان‌های استان که با حضور حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان پذیرش توصیه غیرقانونی به قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان از جانب اشخاص ذی‌نفوذ را به شدت نهی و بر اجرای تمام و کمال قانون در مراجع قضایی تأکید کرد.

او گفت: همه ما وارثان امام (ره) و شهدا در حفظ و ارتقاء نظام اسلامی هستم بنابراین لازم است با جهاد و کوشش مضاعف در راه تحقق عدالت و برقراری نظم و امنیت کوشاتر باشیم.

در شرایط کنونی باید با امکانات و منابع موجود بیشترین بازدهی را در مراجع قضایی در احقاق حقوق عامه و رسیدگی بموقع به پرونده قضایی داشته باشیم.

مراجع قضایی از دادسرا تا دادگاه‌های تجدیدنظر استان باید ضمن هم پوشانی بالاترین سطح هماهنگی را برابر قانون داشته تا ضمن اتقان آرا از بروز اطاله دادرسی و تناقض آرا جلوگیری شود.

برابر قوانین و مقررات حاکم، ادارات و سازمان‌های ذیربط مجری احکام قطعی مراجع قضایی بوده و تعلل و ترک فعل مدیران در این بخش قابل اغماض نبوده و طبق قوانین جرم انگاری گردید و دادستان‌ها باید ضمن پیگیری موضوع مراتب را با سرعت و قاطعیت دنبال کنند.

دراین جلسه آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری با اهدا لوحی ازرئیس کل دادگستری استان مازندران تقدیر کرد همچنین رئیس کل دادگستری مازندران نیز ازچند تن از روسا و دادستان‌های نمونه استان تقدیرکرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار