چرا کشور‌های اروپایی با وجود شیوع گسترده کرونا، مدت قرنطینه را کاهش داده‌اند؟

گزارش جدید پولیتیکو نشان می‌دهد بحران اقتصادی سبب شده کشور‌های اروپایی افراد مبتلا به کرونا را کمتر از آنچه باید، قرنطینه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پولیتیکو در گزارشی به بررسی دلایل کاهش دوره قرنطینه در کشور‌های اروپایی پرداخته است.

انگلیس، اسپانیا، ایرلند و یونان دوره قرنطینه برای افراد مبتلا به کرونا را کاهش داده اند. از جمله دلایلی که می‌توان برای تصمیماتی از این دست نام برد آن است که اروپا با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون در سراسر بلوک افزایش یافته و افراد مبتلا در قرنطینه به سر می‌برند.

در حالی که بسیاری از کشور‌ها در حال اعمال مجدد اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک‌های اجباری برای جلوگیری از افزایش ابتلا و محافظت هستند، قوانین مربوط به طول دوره قرنطینه را نیز مجددا بررسی و ارزیابی می‌کنند. چرا که قوانین قرنطینه بر اقتصاد اروپا تاثیر زیادی گذاشته است.

دولت آتن روز پنجشنبه اعلام کرد یونان اولین کشور اروپایی است که پایین ترین مدت قرنطینه مبتلایان را دارد. مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که پیش‌تر در این کشور به مدت ۱۰ روز قرنطینه می‌شدند، اکنون تنها پنج روز حق دور ماندن از دیگران را دارند.

طول دوره قرنطینه یونان برابر با آمریکا است. جدیدا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز دوره ایزوله شدن پنج روزه را برای افراد بدون علامت اعلام کرده است. اسپانیا و ایرلند نیز دوره‌های خود را از ۱۰ روز به ۷ روز کاهش داده اند و ایتالیا نیز اعلام کرده است افراد واکسینه شده حتی در صورت تماس نزدیک با فرد مبتلا به کرونا قرنطینه نخواهند شد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد واکسینه شده تا ۵.۵ روز و افراد واکسینه نشده تا ۷.۵ روز ناقل خواهند بود، اما این پژوهش‌ها مورد بازبینی قرار نگرفته اند و سویه امیکرون را نیز مورد بررسی قرار نداده اند.

با افزایش نرخ ابتلا در اروپا به ویژه در هفته گذشته، کشور‌ها به دنبال ابزار‌هایی هستند که بتوانند بیمارستان‌ها و خدمات عمومی ضروری را فعال نگه دارند و در عین حال شیوع ویروس را محدود کنند.

در انگلیس که از ۲۲ دسامبر روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا ثبت شده است، حرکت قطار‌های شهری لندن به دلیل غیبت کارکنان مبتلا به کووید متوقف شده اند و بیمارستان‌ها نیز تحت فشار شدید ناشی از کمبود نیروی کار و افزایش مبتلایان هستند.

بر اساس داده‌های سرویس سلامت ملی انگلیس که روز جمعه منتشر شد، در این کشور بیش از ۲۴ هزار کارمند بیمارستان به دلیل بیماری کووید و قرنطینه ناشی از آن، از ۲۶ دسامبر سر کار خود حاضر نشده اند. آژانس امنیت سلامت انگلیس نیز گفت که کاهش دوره قرنطینه تا حدی بر اساس نیاز به حفاظت از خدمات حیاتی و زنجیره تامین در طول زمستان است.

برخی دانشمندان نسبت به این اقدامات هشدار داده اند. سعد عمر، مدیر موسسه بهداشت جهانی ییل در این خصوص در توییتی اعلام کرد: «با در نظر نگرفتن الزامات تست [منفی کرونا]، تعداد زیادی از افراد مبتلا در محل کار وجود خواهند داشت و ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند. [این کار]خطرات سلامت عمومی و اختلالات اقتصادی احتمالی را بیشتر خواهد کرد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار