آدمخواری، تهدیدی برای ساکنان فضا در قرن جدید!

محققان هشدار داده اند که اگر امنیت غذایی در فضا تامین نشود، ساکنان فضا برای زنده ماندن به آدمخوار تبدیل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دو محقق فضایی هشدار داده‌اند که اگر انسان‌ها به اندازه کافی برای ساکن شدن در فضا سختگیری نکرده و جنبه‌های مختلف را مورد توجه قرار ندهند، ممکن است فضانوردان به آدم‌خواری روی بیاورند.

چارلز کاکل از دانشگاه ادینبورگ مشکلات مختلفی را که ممکن است ساکنان فضا با آن مواجه شوند، تشریح کرد، اما او تأکید کرد که بزرگترین نگرانی می‌تواند یک نگرانی بسیار قدیمی و آشنا باشد: امنیت غذایی. کاکل تاکید کرد که استعمارگران باید اطمینان حاصل کنند که سیستم‌های کشاورزی و محصولات زراعی به درستی کار می‌کنند، در غیر این صورت ممکن است در موقعیتی مشابه با اکتشاف ۱۸۴۵ سر جان فرانکلین در قطب شمال قرار بگیرند که منجر به آدمخواری خدمه شد.

پروفسور اختر زیست شناسی نیز گفته: "خدمه فرانکلین در اواخر قرن نوزدهم سعی کردند گذرگاه شمال غربی کشتی‌ها را پیدا کنند. آن‌ها دارای پیچیده‌ترین فناوری‌های موجود در آن زمان بودند. آن‌ها غذا‌های کنسرو شده داشتند که در آن دوره فناوری جدید محسوب می‌شد، ولی با این حال پس از اینکه گم شدند، سرگردان و در نهایت به آدمخواری روی آوردند."

سکونت در فضا

ایجاد سیستم کشاورزی در فضا از ضروریات حیات فراتر از زمین

دکتر کامرون اسمیت، یکی از بنیانگذاران پرواز فضایی اقیانوس آرام، موافقت کرد که ایجاد یک سیستم کشاورزی واقعا خوب و قرار دادن مقدار زیادی غذای ذخیره شده حیاتی خواهد بود. اسمیت پیشنهاد کرد که تجارت، مانند مستعمرات اولیه در قرن ۱۷ و ۱۸، بزرگترین منبع درآمد و منابع پایدار را برای زندگی در فضا فراهم می‌کند.

استادان در مورد مکان‌های هدف متفاوتی برای اهداف تامین غذا و کشاورزی بحث کردند، در این بحث کاکل برای قمر‌های اطراف مشتری و زحل و اسمیت پیشنهاد کرد که کمربند سیارکی ممکن است بهترین پتانسیل را ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.