جنرال فرید احمدی:

دیپلمات‌های افغانستان با طالبان همکاری نکنند

فرمانده قول اردوی کماندوهای ارتش پیشین افغانستان از دیپلمات‌های افغانستان مقیم در کشورهای خارجی خواست که زیر نفوذ طالبان نروند و با طالبان همکاری نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنرال فرید احمدی از دیپلمات‌های افغانستان مقیم در کشورهای خارجی خواست که زیر نفوذ طالبان نروند و با طالبان همکاری نکنند.

جنرال فرید احمدی، در صحفه توئیترش نوشت که دیپلمات‌های افغانستان از ارزش‌های جمهوری اسلامی افغانستان نمایندگی می‌کنند نه از اشخاص؛ بنابراین نباید زیر نفوذ طالبان بروند.

فرید احمدی خطاب به دیپلمات‌ها تأکید کرد که هویت و آینده درخشان سیاسی خود را حفظ کنید به شما باور و اعتماد داریم.

در ماه‌های گذشته طالبان تلاش‌های فراوانی کرده‌است تا در میان جامعه دیپلماتیک افغانستان نفوذ کند و از این راه برای کسب مشروعیت خود استفاده کند.

در روزهای گذشته وزارت خارجه طالبان ادریس زمان، سرپرست سابق وزارت خارجه حکومت اشرف غنی را به این وزارتخانه دعوت کردند. ادریس زمان هم این دعوت را پذیرفت و با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و معاون او شیرمحمد عباس استانکزی دیدار کرد.

براساس گزارش‌ها امیرخان متقی در این دیدار گفت اکنون برای تمام شهروندان افغانستان زمینه کار و زندگی با عزت در داخل کشور فراهم شده است.

ادریس زمان نیز در این دیدار به طالبان وعده همکاری داده است.

بسیاری از فعالان جامعه مدنی ادریس زمان را به خیانت به خون قربانیان جنگ افغانستان و کشته شد‌گان حملات تروریستی طالبان متهم کردند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.