۷۰ درصد منازل مردم کنارک غیر قابل سکونت شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت:حدود ۷۰ درصد منازل مردم کنارک به جهت آبگرفتگی چند روز گذشته غیر قابل سکونت و بیش از ۹۰ درصد لوازم و اموال شخصی مردم غیرقابل استفاده شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان -علیرضا شهرکی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها و خسارت باد و باران در جنوب استان  گفت: بارندگی از شب گذشته مجدد در جنوب استان شروع شد و همچنان ادامه دارد که صبح با شدت بیشتری همراه بود، وضعیت آبگرفتگی معابر به حجم قبلی برگشته و در برخی نقاط معابر بیشتری دچار آبگرفتگی شده است.

وی گفت: تلاش‌ها برای مهار سیلاب در حال انجام است، اما به دلیل حجم گسترده منازل و معابر گرفتار آبگرفتگی، روند کار چشمگیر نیست که امیدوارم با خروج این سامانه بتوانیم شرایط کار را تسریع کنیم.

شهرکی گفت:حدود ۷۰ درصد منازل مردم کنارک به جهت آبگرفتگی چند روز گذشته غیر قابل سکونت و بیش از ۹۰ درصد لوازم و اموال شخصی مردم غیرقابل استفاده شده، باید خانه‌ای جدید با لوازم نو برای آن‌ها تامین شود که کار سنگین و وسیعی است.

علیرضاشهرکی افزود: در حال حاضر مردم آسیب دیده در سایت‌های اسکان اضطراری اسکان یافته اند تا بتوانیم برای حفظ جانشان ایمنی لازم را داشته باشیم. بعد از اتمام سامانه همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی و گروه‌های خیریه می‌توانند کمک کنند تا مجدد آسایش و آرامش را به زندگی مردم برگردانیم.

وی گفت: با توجه به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها، خیلی از مسیر‌های مواصلاتی منتهی به روستا‌ها مسدود شده که باید منتظر باشیم بارش‌ها ضعیف و طغیان رودخانه‌ها کمتر شود تا بتوانیم به روستا‌ها برسیم.

شهرکی  گفت: گزارش موثق و تایید شده‌ای از ریزش شدید آوار در روستا‌ها و تخریب صد درصدی منازل مسکونی به دست نرسیده، اما آبگرفتگی منازل مسکونی را شاهد هستیم.

شهرکی می گوید: طبق آخرین پیش بینی‌ها سامانه ظهر امروز از حوزه کنارک خارج می‌شود، اما اخطاریه بعدی برای پسابندر و بریس خواهد بود، شاید باران سخت تری را شاهد باشیم که دستگاه‌ها در حالت آماده باش هستند، اما تا نیمه شب امشب سامانه از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.