اهالی فرهنگ و هنر فارس میزبان پیکر پاک شهید گمنام

اهالی فرهنگ و هنر استان فارس امروز همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای ساعتی، میزبان پیکر پاک شهید گمنام بودند.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - پیکر پاک این شهید والامقام از خیابان حافظیه شیراز به سمت تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر دستان شماری از فعالان و مدیران عرصه فرهنگ استان تشییع شد.

در این آیین که در فضای معنوی خاصی برگزار شد، مدیران کل و کارکنان دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل ادارات کل ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، خبرگزاری جمهوری اسلامی، کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس حضور داشتند.

سوگواری در رثای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام به ویژه شهیدان گمنام از دیگر بخش‌های این آیین بود که به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا با شمار محدودی از شرکت کنندگان برگزار شد.

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در حاشیه این آیین، بر لزوم تلاش برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد.

او گفت: شایسته است اقدام ماندگار شهدا و ایثارگران در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی بیش از گذشته در قالب‌های مختلف با ذوق و قریحه هنرمندان استان بازآفرینی شود و مفاهیم دوران دفاع مقدس با زبان هنر به خوبی به نسل جوان منتقل شود.

حجت الاسلام حسین امیدی مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس هم در سخنانی در این آیین با بیان این که دربرابر قطره قطره خون شهدا مسئول هستیم، ایثار و شهامت شهدا را متاثر از تربیت در مکتب امام حسین (ع) دانست.

پیکر‌های پاک پنج شهید گمنام و چهار شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس پنجشنبه نهم دی‌ماه جاری همزمان با سالروز حماسه نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با استقبال مردم و مسئولان وارد شیراز شد و از آن زمان تاکنون، شهر‌ها و مناطق مختلف استان در ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با میزبانی این پیکر‌های مطهر، معطر به عطر ایثار و شهادت شده اند.

بنا بر برنامه اعلامی، پیکر‌های مطهر پنج شهید گمنام قرار است در پارک علم و فناوری، مرکز پشتیبانی نیروی دریایی سپاه، پادگان هوافضای سپاه و پادگان امام علی (ع) در شیراز و همچنین پادگان ۰۷ کازرون با بدرقه مردمی آرام گیرند و پیکر‌های مطهر چهار شهید شناسایی شده نیز در شیراز، قیروکارزین و خفر به خاک سپرده شوند.

مردم شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۵ دی همزمان با شب سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با پیکر‌های مطهر این شهدا وداع و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه، از این حرم مطهر، پیکر‌های مطهر شهدا را تشییع خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار