بازدید دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از مناطق مرزی اوکراین

جوزپ بورل روز گذشته به مناطق مرزی اوکراین سفر و بر حفظ امنیت این کشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز گذشته با بالگرد به منطقه مرزی لوهانسک در شرق اوکراین سفر کرد. این نخستین نماینده عالی اتحادیه اروپاست که در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و آمریکا با انجام این سفر عملاً تعهد و حمایت اروپا از اوکراین را اعلام کرد.

بورل در ضمن این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تنش در مرز‌ها در آستانه عمیق‌تر شدن است و احتمال درگیری در نقاط مرزی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا مواضع روشنی در قبال اوکراین دارد و بار‌ها اعلام کرده هر گونه حمله نظامی به این کشور می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای روسیه به همراه داشته باشد.

روسیه بار‌ها آمادگی برای حمله نظامی به اوکراین را شدیداً رد کرده و هر بار گفته نیرو‌های ناتو در مرز‌های شرقی این کشور به دنبال تحرکات نظامی هستند.

بورل در این دیدار تصریح کرد: امنیت اروپا بدون امنیت اوکراین امکان پذیر نیست و واضح است هر گونه بحثی در مورد امنیت اروپا باید امنیت اوکراین را نیز شامل شود.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین که جوزپ بورل را در این دیدار همراهی می‌کرد از این اقدام این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به عنوان حرکتی به موقع و در مکانی مناسب یاد کرد.

اوکراین و متحدانش در هفته‌های گذشته به دلیل افزایش نیرو‌های نظامی روسیه در مرز‌های این کشور بار‌ها به مقامات مسکو هشدار داده اند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند در هفته‌های اخیر احتمال درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار