سیلاب در خراسان جنوبی تلفات جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ثبت ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی و وقوع سیلاب اخیر در بسیاری از شهرستان‌های استان تاکنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - میرجلیلی گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع و همکاری مردم که حدود یک هفته به طول انجامید و تلاش نیرو‌های امدادی و عملیاتی باعث شد که شاهد کمترین خسارت با توجه به میزان بارندگی‌ها باشیم.

او گفت: در این مدت ۷۱ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله مشکل توسط نیرو‌های امدادی و عملیاتی استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارندگی زیاد شاهد تخریب قسمت‌هایی از ۶ واحد مسکونی خشتی گلی در استان بودیم که بلافاصله قبل از ایجاد مشکل، امدادرسانی صورت گرفت و افراد اسکان داده شدند.

او گفت: با توجه به اینکه در این فصل محصول کشاورزی خاصی در استان نداریم خسارت‌ها فقط مربوط به گل و لای باقی‌مانده از سیلاب است که مورد توجه جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

میرجلیلی گفت: در این مدت هیچگونه مسدودی در محور‌ها و شریان‌های اصلی استان گزارش نشده و مسدودی‌ها مربوط به برخی راه‌های روستایی و عشایری بود که تعدادی رفع شده و تعدادی در دست اقدام است.

فعالیت سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد که هواشناسی نسبت به شدت بارندگی‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم ۲ روز گذشته از ورود توده هوای ناپایدار به استان و بارش برف و باران در اغلب شهرستان‌ها خبر داده بود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: سیلاب ، خسارت ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار