مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد؛

۶۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های خوزستان در بارندگی‌های اخیر

بهرامی نیا گفت: بارش‌های شدید چند روز گذشته ۶۰ میلیارد ریال به زیر ساخت‌های جاده‌ای خوزستان خسارت زد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - غلامعباس بهرامی نیا می‌گویدخسارت‌های وارد شده به جاده‌های خوزستان بیشتر در نقاط روستایی شمال خوزستان و مناطق منتهی به پل‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان بوده است.

در چند روز گذشته بیشتر مناطق خوزستان به ویژه نقاط شمالی و شرقی خوزستان شاهد بارش برف و باران بودند و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

بهرامی نیا در این خصوص گفته است که به منظور آمادگی برای پیشگیری و جلوگیری از بسته شدن احتمالی جاده‌های خوزستان در اثر بارش برف، ریزش کوه و وقوع سیلاب، از ظرفیت ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و همچنین ۴۵۰ نیروی راهداری در طرح زمستانه استفاده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول امسال ۳۱ گروه راهداری در جاده‌های خوزستان در طرح زمستانه فعال و مستقر شده‌اند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی نسبت به رفع انسداد مسیر‌ها اقدام کنند.

خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور برای صادرات و واردات کالا، راه یابی به آب‌های خلیج فارس، دستیابی به تاسیسات عظیم نفت و گاز و همچنین دارای مکان‌های بکر گردشگری طبیعی و تاریخی است، اما به لحاظ توسعه راه و استاندارد‌های جاده‌ای عقب است.

این ظرفیت‌ها توسعه کیفیت جاده‌ای برای تردد آسان را می‌طلبد.

اگرچه مسئولان نیز به این مسئله اذعان دارند، اما بلایای طبیعی از جمله سیلاب و زلزله نیز باعث خسارت‌های متعدد در این خصوص می‌شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۰
مگرخوزستان جاده دارد؟