عصائب اهل الحق عراق:

آمریکایی‌ها جز با زور از عراق خارج نمی‌شوند

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که هم جریان مقاومت و هم جریان سیاسی معتقدند که آمریکایی‌ها از طریق مذاکره از عراق خارج نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان- سعد السعدی امروز (یکشنبه) اظهارات مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در سوریه، مبنی بر تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه را مهر تاییدی بر گفته‌های مقامات گروه‌های مقاومت عراق درباره  عدم خروج واقعی نیرو‌های آمریکایی از عراق دانست.

المعلومه گزارش داد السعدی با تاکید بر اینکه مقاومت عراق معتقد است هیچ راه حلی برای خروج آمریکایی‌ها از عراق جز با زور وجود ندارد، گفت: «نیرو‌های آمریکایی از طریق مذاکره از عراق خارج نمی‌شوند. هم جریان‌های سیاسی و هم مقاومت می‌دانند که هیچ راه حلی برای خروج ارتش آمریکا جز با زور وجود ندارد و جناح‌های مقاومت برای مبارزه با اشغالگری آمریکا مصمم هستند.»

مایلز کاگینز، سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در سوریه، در یک بیانیه مطبوعاتی گفته بود سیگنال‌هایی که از سوی مقامات واشنگتن دریافت می‌شود، نشان دهنده این است که نیرو‌های آمریکایی از ادامه حضور خود در عراق و سوریه اطمینان دارند و هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی و خروج از عراق و سوریه مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دیده نمی‌شود.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق، نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال میلادی (۲۰۲۱) خاک عراق را ترک می‌کردند. اما به رغم آغاز سال ۲۰۲۲ نظامیان آمریکایی تا حدودی حضور خود را در این کشور حفظ کرده و از خروج کامل خودداری می‌کنند.

پارلمان عراق در سال ۹۸ پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان او در فرودگاه بغداد به دست آمریکایی ها، قانونی را تصویب کردند و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار