فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی هوای اهواز باید کاهش یابد

 در روز‌های اخیر پایداری جو و مه‌آلودگی خوزستان و شرایط زمستانی در کنار فعالیت صنایع بزرگ، سبب شده تا هوای اهواز برای گروه های سنی ناسالم اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی هوای اخیر، خواستار کاهش فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی در شهر اهواز شده است.

علیرضا آذریان گفت: آلودگی اهواز در مدت اخیر به دلیل فعالیت‌های ناشی از آگاه نبودن  و رعایت نکردن فردی مساله زیست محیطی از جمله آتش زدن مزارع، استفاده از خودروهای تک سرنشین، آتش‌سوزی زباله و همچنین آتش‌سوزی لاستیک‌ها در کنار ایستایی هوا، تشدید شده است.

 کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان می گوید همچنان گزارش‌هایی از وقوع آتش‌سوزی در سایت دفن زباله صفیره در شرق اهواز به دست می‌رسد. همکاران ما پیگیری‌های قانونی را در این خصوص انجام داده‌اند و انتظار می‌رود از سوی شهرداری در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گفته آذریان  محوریت نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی با سازمان حفاظت محیط زیست است که یک بعد آن باید از سوی سازمان‌ها و بعد دیگر آن با کمک سایر آحاد جامعه انجام شود. اگر برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به آرمان‌های زیست محیطی معطوف شود، سازمان‌ها نیز با ما همگام خواهند بود.

او گفت: سازمان حفاظت محیط زیست قوانین و ضوابط را اعمال می‌کند اما این قوانین باید از سوی همه سازمان‌ها و مردم اجرا شوند.

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در این روزها هوای اهواز در شرایط ناسالم قرار گرفته است و در این شرایط باید فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی محدود شود.

هوای اهواز دیروز و امروز آلوده بوده و بنابراعلام سازمان هواشناسی کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی استان خوزستان تا فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.