لرستان به عنوان پایلوت اشتغال انتخاب شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: لرستان در سفر رییس جمهور به این استان به عنوان پایلوت اشتغال برای مراجعات مردمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -  امیر میمنت آبادی گفت:در دولت مردمی حجت الاسلام  رئیسی یک مدیر بایستی بتواند با کار شبانه روزی و جهادی از تجربیات گذشته استفاده کند، با شناسایی نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل نموده و تجربیات ارزنده خود را به مدیران بعدی انتقال دهد.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای لرستان انرژی مضاعف و تجربیات ارزشمندی دارد گفت:در دولت سیزدهم و در سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و انتصاب مدیر فرآیند مفصلی داشته است.

وی گفت: اقتضای هر دولتی است که با شروع به کار تغییرات مدیریتی را در دستور کار قرار می‌دهد که قطعا تغییر به منزله تنزل، عدم استفاده و کنار گذاشتن سرمایه‌ای که دولت، سازمان و جامعه در قبال آن هزینه‌هایی متحمل شده، نیست.

میمنت آبادی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان از نیروی انسانی و کارشناسان توانمندی برخوردار است که هر کدام می‌توانند در یک شهرستان یا در مرکز و مجموعه مدیریت این اداره‌کل نقش آفرین باشد.

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بایستی متناسب با خواسته و نیاز‌های این دولت به صورت شبانه روز کار جهادی انجام بدهد و اگر قرار است چرخش شغلی در سطح این اداره کل اتفاق بیفتد یهتر است بدون نگرش و تعصب خاصی باشد تا از وجود همه نیرو‌ها براساس شایستگی و توانمندی استفاده شود.

میمنت آبادی گفت: اقدامات اولیه برای اجرای طرح انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اشتغال انجام شده و فنی و حرفه‌ای نیز باید با تشکیل یک ستاد با استفاده از توانمندی‌های موجود و کمک ادارات و دستگاه مرتبط به طور ویژه بر روی این موضوع کار کند.

وی عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۱۳ هزار نفر نیروی کار دارد و اعتبارات جاری این سازمان یک هزار و ۲۹۶میلیارد تومان و سرانه بودجه‌ای هر نفر زیر هشت میلیون تومان است که با این وضعیت بودجه امکان کار و تحول اساسی در شرایط عادی مقدور نیست و بایددر سیاست‌های خود تجدید نظر کنیم.

وی  گفت: راه حل این مساله به مجلس و دولت و نگاه بودجه‌ای آن‌ها بستگی دارد که با رایزنی و ارتباطات مطالبه گری شود و نمایندگان استان یاری کنند تا با ارائه طرح‌های پیشنهادی خود به مدد سازمان بیایند چرا که طرح‌های بودجه‌ای بر آینده و سرنوشت کاری ما موثر خواهند بود.

میمنت آبادی گفت: با بهره گیری از امکانات، زیرساخت‌ها و توانمندی‌های سخت افزاری که در اختیار داریم، استفاده بهینه از قوانین و مقررات موجود، برون سپاری خدمات و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و آموزشگاه آزاد می‌توانیم درآمد‌های سازمانی را افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت:از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آموزشگاه‌های آزاد اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

اعتبارات آموزش فنی و حرفه ای لرستان ۲ برابر می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اعتبارات آموزشی این سازمان در لرستان ۱۰ میلیارد تومان است که برای سال ۱۴۰۱ به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

امیر میمنت آبادی گفت: این اعتبارات از محل تبصره ۱۸؛ سفر رییس جمهوری و سایر منابع تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار