تشکیل شورای عالی سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت:با هدف تلاش برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی شورای عالی سرمایه گذاری استان تشکیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاری، چند پنجره واحد در استان فعال هستند که اثربخشی لازم و کافی را ندارند و باید با تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری استان راهکار‌های اساسی و عملی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و عملیاتی شود.

 مدیران دستگاه‌های استانی باید با ریسک‌پذیر باشند و هیچ کاری برای مدیریت ارشد استان مهمتر و بااولویت‌تر از ایجاد محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری نیست.

 بهره‌وری و رشد اقتصادی پایین استان نتیجه مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری است.

  مدیران باید برنامه‌های خود را که افق توسعه استان را نشان می‌دهد آماده کنند و موانع را نیز اعلام کنند.

تاکید رئیس جمهور بر این است که مهمترین اولویت استانداران بعد از ایجاد امنیت، بحث سرمایه‌گذاری باشد و در این زمینه، اختیارات لازم به استانداران تفویض شده و نتیجه آن رشد اقتصادی، رفع بیکاری، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال خواهد بود.

متاسفانه بحث سرمایه‌گذاری در  شهر تبریز در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته  است و برای جبران این عقب‌ماندگی از شهرداری تبریز خواسته‌ایم تا برنامه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری را اعلام کند.

 باید کمیته ویژه‌ای برای توسعه شهر‌های بزرگ استان که ظرفیت‌های مناسبی برای رشد اقتصادی دارند تشکیل شود.

در دولت سیزدهم مسئولیت مستقیم جذب سرمایه‌گذاران خارجی با سفراست و از این رو با سفیران ایران در کشور‌های همسایه، ارتباط‌های مستمری برقرار کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هدف‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در استان با توجه به طرح آمایش، ارائه پیشنهاد اصلاح قوانین، مقررات و ضوابط مرتبط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوز‌های سرمایه‌گذاری، پیگیری رفع مشکلات و موانع مربوط به سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام، شناسایی و گردآوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.