مازوت‌سوزی در اصفهان تایید شد

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هفته گذشته نیروگاه شهید محمدمنتظری به دلیل محدودیت مصرف گاز، سه روز از سوخت مازوت استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- مهران زینلیان گفت: با وجود مقاومت برای استفاده از سوخت مازوت، هفته گذشته برخی شعله‌های نیروگاه شهید محمد منتظری به‌صورت ترکیب مازوت و گاز به مدت سه روز از سوخت مازوت استفاده کردند؛ که در نهایت از آن جلوگیری شد.

اگرچه تا هفته گذشته مدیران مربوطه در کارگروه آلودگی هوای اصفهان، استفاده از سوخت مازوت در صنایع این شهر را رد کرده بودند  اما روز گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از مازوت سوزی برخی صنایع همچون پالایشگاه و نیروگاه شهید محمد منتظری سخن گفته شد.

به گفته مهران زینلیان به دنبال کاهش دمای کشور در هفته گذشته و خاموشی شهر‌های شمالی، درخواست استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه‌ها داده شد ولی در نهایت برای جلوگیری از افزایش آلودگی بیشتر هوای اصفهان، به طور کامل استفاده از سوخت مازوت در صنعت قطع شد.

علی صالحی عضو شورای اسلامی شاهین شهر معتقد است: جان شهروندان با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و نیروگاه باید هرچه زودتر ادامه این روند را قطع کند.

روز گذشته هم محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفته بود: علیرغم همه اعتراضات، به صورت محدود مصرف سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان به دستور برخی مقامات شروع شده است که ما همچنان به آن اعتراض داریم، گرچه اغلب سوخت نیروگاه اصفهان در حال حاضر گاز بوده و مازوت بخش کمی است.

به همین منظور نامه‌ای به دادستان اصفهان مبنی بر ترک فعل مدیران نیروگاه شهید منتظری ارسال شده است.

در حال حاضر صنایع مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان از سوخت گاز استفاده می‌کنند و صنایع خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان همچون سیمان نایین و... مجوز استفاده از سوخت مازوت را دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.