مقامات لبنانی هشدار دادند

آمریکا می‌خواهد لبنان را گرسنه نگه دارد و آن را تجزیه کند

دو تن از مقامات لبنان هشدار دادند پروژه آمریکا برای لبنان تجزیه و افزایش فقر و گرسنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان- شیخ «احمد قبلان» مفتی عالی مذهب جعفری لبنان از تلاش آمریکا برای تجزیه این کشور و تبدیل آن به بخش‌ها و جبهه‌های فرقه‌ای نظامی خبر داده و گفت: واشنگتن پروژه تجزیه و ازهم گسیختگی لبنان، ایجاد فقر و گرسنگی و تبدیل آن به بخش‌ها و جبهه‌های فرقه‌ای نظامی را پیش می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری العهد مفتی عالی لبنان هنگام بازدید از منطقه بقاع خطاب به مردم این منطقه اعلام کرد مردم باید با وجود اختلاف در خواسته ها، فرهنگ‌ها و ماهیت تفسیر سیاسی در پس زمینه بحران کشور، اما نسبت به حقایقی که سرنوشت لبنان به آن بستگی دارد، آگاه و هوشیار باشند.

در همین راستا شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد دولت آمریکا می‌خواهد لبنانی‌ها را تا انتخابات پارلمانی تحت فشار بگذارد و گرسنگی بکشد.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی باعث بوجود آمدن بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشور‌هایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشور‌ها از برخی جریان‌های داخلی لبنانی است. در همین راستا «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه که از سوی «جبران باسیل» مهره صهیونیست‌ها و آمریکا خوانده شده است مشکلاتی را با برخی از گروه‌ها مانند حزب‌الله بوجود آورده و چندی پیش به اجتماع مسالمت‌آمیز حامین این جبنش و جنبش امل حمله مسلحانه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار