معاون وزیر نیرو:

تعرفه برق مصرفی خانوارها سال آینده افزایش نمی‌یابد

معاون وزیر نیرو گفت: سال آینده در تعرفه برق مصرفی خانوارها افزایشی اعمال نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - همایون حائری گفت: یارانه مشترکان پرمصرف برق در سال آینده قطع می‌شود به صورت عادلانه به مشترکان کم‌مصرف اختصاص می‌یابد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو این موضوع را در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل مطرح کرد.

او گفت: به دنبال تقسیم عادلانه یارانه‌های بخش برق در تعرفه سال آینده هستیم که به همین منظور برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند بیشتر مشمول استفاده از این یارانه خواهند بود.

معاون وزیر نیرو گفته که در حال حاضر با تامین سوخت دوم نیروگاه‌ها سوخت لازم تامین شده و نیروگاه‌ها جایگزین شده‌اند که انتظار می‌رود در زمستان برای تولید برق مشکلی نداشته باشیم.

به گفته حائری ۲ واحد بخار این نیروگاه، باقیمانده که تلاش می‌شود اوایل سال آینده وارد مدار شود تا با ظرفیت کامل یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه، نیرورسانی کند.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات است که امیدواریم تا فصل تابستان سال آینده با تکمیل ۲ واحد بخار این نیروگاه، ارتقا ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

او می گوید: فاز دوم بخش بخار نیروگاه ۸۰ درصد و واحد سوم نیز ۶۵ درصد پیشرفت دارد که مقرر شد تا با تأمین تجهیزات و خریدی که انجام می‌شود زمینه بهره‌برداری کامل از این مجموعه در ماه‌های آینده فراهم آید.

معاون وزیر نیرو پیشرفت کار را با توجه به مدیریت مناسب این مجموعه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این نیروگاه در ۶ واحد گازی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۳ واحد بخار به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال تکمیل است که امیدواریم با راندمان مناسب افزایش ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

او گفت: بر اساس زمانبندی، پیمانکاران تلاش می‌کنند تا با یک شرایط مطلوب این پروژه را به سرانجام رسانده و به صورت کامل این نیروگاه را وارد مدار کنند.

در جریان بازدید معاون برق و انرژی وزیر نیرو، مدیر این مجموعه توضیحاتی را از روند احداث بخش‌های مختلف و تکمیل آن ارائه کرده و مقرر شد تا مشکل آب این مجموعه نیز از طریق تکمیل خط لوله در حال اجرا و همچنین اختصاص بخشی از پساب شهر اردبیل به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل انجام شود.

پیش تر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفته بود در بخش صنعت، کشاورزی و ادارات کاهش ۳۴ درصد مگاوات مصرف برق را با همکاری و همراهی مناسب شاهد بودیم به گونه‌ای که در بین مشترکان خانگی نیز مصرف برق در ساعات اوج با تعدیل ۱۲ درصدی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.