لزوم توسعه و ارتقای کیفیت بازیکده‌ها در شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در شهر دوستدار کودک باید محیط مناسب برای کودکان پیش‌بینی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حمیدرضا بیاتی در جلسه شهر دوستدار کودک با بیان اینکه موضوع شهر دوستدار کودک در سال ۱۹۸۰ شروع، در سال ۲۰۰۷ در یونیسف مطرح و در سال ۸۹ برای اولین بار در ایران در استان فارس شروع شد افزود: در شهر دوستدار کودک باید محیط مناسب برای کودکان پیش‌بینی شود و اساس کار به‌گونه‌ای باشد که کودکان در محیط ساختگی توسط مسئولان، راحت و راضی باشند.

در ابتدا باید فضا‌های بازی کودکان ساماندهی شود و سایر دستگاه‌ها حمایت کنند تا شهرداری بتواند بهترین محیط را برای کودکان فراهم و نیاز آن‌ها را احصاء و مورد توجه قرار دهد.


بیشتر بخوانید


تاکنون به مسئله مناسب‌سازی ویژه کودکان و حتی معلولان و جانبازان آنگونه که باید توجه نشده است بنابراین باید حقوقی که برای افراد به ویژه کودکان متصور است رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

در شهر دوستدار کودک باید در تمام نقاط شهر به‌گونه‌ای توجه شود که از تبعیض جلوگیری و علایق کودکان مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری جلسات هماهنگی شهر دوستدار کودک مقدمه‌ای برای یک حرکت جدی، مستمر و برنامه‌محور است، اما کودکان نباید قربانی این جلسات شوند و تصمیمات و مصوبات باید اجرایی شود.

کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته شدند

مرجان دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: با افزایش موج شهرنشینی در دنیا از سویی و افزایش جمعیت از سوی دیگر کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته شدند و لزوم توجه به آن‌ها در شهر‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

در زمینه ارتباط شهر با کودک نظریات فراوانی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها «شهر دوستدار کودک» است.

شهر دوستدار کودک شهری است که نیاز‌های کودکان را در کانون توجه قرار داده و باید در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی برای فعالیت کودکان تلاش شود تا آن‌ها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار