آغاز مانور‌های نظامی روسیه نزدیک اوکراین

رسانه‌های روسیه از آغاز مانور‌های نظامی این کشور در نزدیکی مرز‌های اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و با افزایش نگرانی‌ها در خصوص وقوع حمله و درگیری میان این دو کشور، ارتش روسیه از آغاز مانور‌هایی با آتش جنگی در نزدیکی مرز‌های اوکراین خبر داد.

به گزارش مسکو تایمز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه هزار سرباز و ۳۰۰ تانک و خودرو‌های زرهی در مناطق غربی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و نیز یکی از مرز‌های بلاروس مستقر شدند.

بر پپایه این گزارش، این رزمایش‌ها در شهر‌های «وورونژ»، «بلگورود»، «بریانسک» و «اسمولنسک» برگزار خواهد شد.

اواخر ماه دسامبر، روسیه مانور خود را که با ۱۰ هزار سرباز در مناطق جنوبی این کشور، شامل منطقه کریمه برگزار کرده بود، به پایان رساند.

حال، اعلامیه امروز روسیه نشان دهنده برگزاری دومین مانور نظامی در نزدیکی مرز‌های اوکراین تنها ظرف یک ماه است. این اعلامیه تنها یک روز پس از آن برگزار می‌شود که دیپلمات‌های روسیه و آمریکا مذاکراتی راهبردی را برای کاهش تنش به انجام رساندند.

این در حالی است که یکی از راه‌هایی که آمریکا برای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین پیشنهاد داده، این است که هر دو طرف مانور‌های نظامی را محدود کنند. همچنین وزارت خارجه آمریکا امروز مدعی شد مانور‌های روسیه در جهت مخالف کاهش تنش هاست.

پیش از این کاخ کرملین با اشاره به برگزاری مانور‌های نظامی نیرو‌های این کشور گفته بود: «مانور‌های نظامی در مرکز و جنوب غرب روسیه به مذاکرات امنیتی در ژنو و بروکسل ارتباطی ندارد و روسیه به تضمین‌های قانونی در برابر گسترش ناتو نیاز دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار