رئیس شورای شهر بوشهر:

فیلم یونس پیامبر در بوشهر ساخته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: قرار است فیلم یونس پیامبر در بوشهر ساخته شود و مدیریت شهری از فیلم‌های فاخر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- جعفر پورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر که چندی پیش نشستی با سازندگان فیلم یوسف پیامبر داشت،  در نشست اعضای شورا و شهردار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حمایت از ساخت فیلم‌های فاخر را از برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری عنوان کرده و گفته است، قرار است فیلم یونس پیامبر در بوشهر ساخته شود. همچنین مقرر شده یک فیلم در مورد زندگی شهید علیرضا ماهینی از شهدای بوشهر تولید شود.

او گفت: از سایر آثار هنرمندان بوشهری هم در حد توان حمایت خواهد شد.

رئیس شورای شهر بوشهر همچنین گفت: در بودجه سال آینده این شهر به حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزش همگانی توجه خاصی شده و اقدام‌های خوبی قرار است صورت گیرد که مهم‌ترین آن راه‌اندازی مدرسه گام دوم انقلاب، توجه ویژه به ورزش همگانی در محلات، ایجاد فرهنگسرا در محلات با محوریت مساجد که و اولین فرهنگسرا در محله عالی آباد به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

پورکبگانی ساماندهی و بهسازی پلاژ بانوان و احداث یک پلاژ دیگر در بوستان لیان، ساخت دو بوستان اختصاصی ویژه بانوان، ساماندهی شناگاه‌های آقایان و ساماندهی قایق‌های تفریحی با مشارکت اداره بندر و دریانوردی را از دیگر برنامه‌های آینده شورا خواند.


بیشتر بخوانید


او همچنین گفت: همه هیات‌های مذهبی از سازمان فرهنگی شهرداری انتظار حمایت دارند و امروز این سازمان بدهی ۴میلیاردی دارد. هیات‌ها می‌خواهند برنامه‌های خود را در تفرجگاه‌ها برگزار کنند در حالی که باید جشن‌ها در تفرجگاه‌ها باشد و مراسم عزاداری در مصلی، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود. درخواست داریم هیات های مذهبی مسجد را محور کار خود قرار دهند .

بوستان قرآنی بوشهر زودتر ساخته شود

حیدر رفاهی عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز گفت: با توجه به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور، ساخت بوستان قرآنی در مرکز استان زودتر آغاز شود. ایجاد این بوستان قرآنی از مصوبات شورای فرهنگ‌ عمومی استان است و مقرر شد در زمینی مساحت ٢ تا ۴ هکتار با نمادهای قرآنی ساخته شود که درخواست داریم در هفته بوشهر و روز قرآنی این طرح آغاز شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر هم گفت: مدیریت شهری نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه‌مند است و از تمام ظرفیت های خود در این امر استفاده خواهد کرد.

شهناز پولادی گفت: باید به سمت اقدام‌هایی برویم که آثار مثبت در جامعه داشته باشد و از حرکات سلبی پرهیز کرد تا شاهد اصلاح رفتارها در جامعه باشیم.

توجه به حجاب و عفاف نباید تنها مختص سواحل باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: وظایف شورا و شهرداری درباره موضوعات فرهنگی مشخص است و به تعهدات خود عمل می‌کنیم اما ۳۲دستگاه دولتی و غیر دولتی متولی فرهنگ داریم و انتظار است این دستگاه‌ها طبق وظایفی برای آنها مصوب شده اقدام کنند.

خدیجه گرشاسبی گفت : توجه به حجاب و عفاف نباید تنها به سواحل معطوف شود بلکه در همه اماکن عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.