انتظار چند ساله مردم پیکوه برای برخورداری از نعمت گاز

با وجود سکونت ۱۸۰ خانوار در روستای پیکوه شهرستان طبس، هنوز این روستا به شبکه گاز متصل نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مردم روستای پیکوه شهرستان طبس برای رسیدن نعمت گاز به خانه هایشان در این فصل سرد سال چشم انتظار هستند.

آمار‌ها از پوشش گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۶ درصد روستا‌ها حکایت دارد، اما ۱۸۰ خانوار روستای پیکوه همچنان منتظر باز شدن گره اتمام طرحی هستند که سال ۹۸ کلنگ آن بر زمین خورد.

با کلنگ زنی گازرسانی به این روستا، نقشه برداری‌های لازم انجام شده، اما اقدام دیگری صورت نگرفته است.

با نفت و سیلندر خانه ها را گرم می کنیم

یکی از ساکنین روستای پیکوه شهرستان طبس می‌گوید: بیشتر روستا‌ها گاز دارند و حتی مناطق مرزی هم به شبکه گاز طبیعی متصل هستند، اما ما در دل کویر از این نعمت محرومیم.

او می‌گوید: الان مجبوریم سیلندر گاز را جایگزین گاز طبیعی کنیم و باید هر چند روز یکبار، سیلندر‌ها را به دوش بکشیم و تعویض کنیم.

این روستانشین می‌گوید: مسئولین نمی‌دانند که جابجا کردن سیلندر‌های گاز چقدر مشکل است؛ ۳ سال پیش به ما قول دادند که گازکشی را انجام می‌دهیم، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: نفتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، سهمیه ۲ ماهه است، اما آن قدر کم است که پس از ۲۰ روز به اتمام می‌رسد.

شجاع بخشدار دیهوک گفت: در این منطقه تنها روستای بالای ۲۰ خانوار که از نعمت گاز برخوردار نیست، پیکوه است و در حال حاضر علی الخصوص در فصل سرد سال، مشکلات زیادی برای گرمایش خانه‌ها برای ساکنین آن وجود دارد.

او گفت: شرکت گاز گفته است که گازرسانی به این روستا طبق شرایط و ضوابطی که داریم، در دست مطالعه است.

اتمام گازرسانی تا ۹ ماه دیگر 

هاشمی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به روستای پیکوه در دو مرحله پیش بینی شده است.

او گفت: مرحله اول آن احداث خط لوله بشرویه به دیهوک به طول ۷۰ کیلومتر است که اخیرا گاز به ایستگاه مقصد رسیده است و در لوله گاز جریان دارد.

هاشمی گفت: باید از خروجی ایستگاه دیهوک به طول ۳۵ کیلومتر لوله گذاری مجدد انجام شود تا گاز به روستای پیکوه برسد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با ۲ پیمانکار، قرارداد‌های مجزایی بسته شده است که از اوایل بهمن ماه امسال به طور جداگانه کار گازرسانی به این روستا را انجام خواهند داد.

او گفت: ما از ۲ سال گذشته تنها خط انتقال را آغاز کردیم و گازرسانی از حالا شروع می‌شود و تا ۸ الی ۹ ماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار