پیام تسلیت مقامات استانی در پی جان باختن سه صنعتگر هفشجانی

نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری، جان باختن صنعتگران هفشجانی در حادثه اشتهارد را تسلیت گفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مدیران و مسوولان ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، شورا‌های اسلامی، احزاب، نهاد‌ها، ارگانها، انجمن‌های چهارمحال وبختیاری با صدور پیام های جداگانه، درگذشت شهادت گونه جمعی از جهادگران عرصه صنعت در انفجار عظیم مخازن در اشتهارد البرز را به عموم مردم زحمتکش شهر هفشجان تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام‌ها آمده است:

وَاصْبرُِواْ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابرِِین

حادثه تلخ و غم انگیز آتش‌سوزی و انفجار عظیم اشتهارد البرز که منجر به جان‌باختن صنعت‌گران و فناوران هفشجانی و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد موجب تاثر و تالم فراوان شده و قلبمان را آکنده از اندوه نمود. ضمن اینکه مراتب تسلیت وهمدردی خود را به هموطنان و هم‌استانی‌هایی شریف و خصوصا مردم شریف و ساعی هفشجان و بازماندگان داغدار این حادثه، عرض می‌نماییم؛ آرزوی غفران و رحمت واسعه الهی برای آسمانی شدگان این حادثه، و شفای عاجل و صحت کامل را برای مجروحان و صبر و سلامتی برای بازماندگان از خداوند رحمان مسئلت می‌نماییم.

حادثه آتش سوزی، ساعت ۹ صبح بیست و سوم دیماه دریکی از شرکت‌های شهرک‌های صنعتی اشتهارد استان قزوین اعلام شد.
این شرکت صنعتی، دارای ۱۰ مخزن هیدروکربن بوده است که در این حادثه ۵ مخزن منفجر می‌شود و افراد بر اثر انفجار مخازن پرتاب شده اند.

آتش سوزی وسیع مذکور پس از یک روز با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش نشانی شهر‌های اشتهارد، کرج، بوئین زهرا، قزوین و الوند و مرکزی مهار شد.

در این حادثه ۲ نفر فوت و یک نفر مفقود شده و اجساد سوخته برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی فرستاده شده اند، اما هنوز هویت اجساد مشخص نشده است .

قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران قزوین گفت: صبح امروز پیکر دو نفر از مفقودین حادثه آتش سوزی ناحیه صنعتی چرم سازی بوئین زهرا پیدا شدو جستجو برای پیدا کردن پیکر نفر سوم ادامه دارد.

در راه اعتلای صنعت ایران تعدادی زیادی از صنعتگران هفشجان جان خویش را از دست داده‌اند که می‌توان شهدای حوادث تروریستی دیاله عراق در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ خورشیدی را مهم‌ترین آن‌ها دانست؛ که در مجموع ۱۸ تن از مهندسین و تکنسین‌های ایرانی جان خود را از دست دادند و هشت تن آن‌ها اهل شهر هفشجان بودند.


بیشتر بخوانید


شهری با ۲۵ هزار نفر جمعیت که حدود هفت هزار نفر از آنان جوشکار با آوازه هستند که مهارت و تخصصشان مرز‌های داخلی ایران را درنوردیده و تا نقطه ثقل علمی جوش دنیا رسیده است؛ به طوری که در کتاب‌ها و در رسانه‌های مکتوب فنی تخصصی و معتبر شرکت‌های بین المللی از این شهر به عنوان منبع نیرو‌های انسانی زبده، فنی، موثر و با تجربه نام برده شده است.

شهر هفشجان در فاصله ۱۲ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مهد جوش ایران واقع شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار