مهندسان صدا و سیما با همتی به بلندای زاگرس

مهندسان صدا و سیمای چهار محال و بختیاری در ارتفاعات برفی زاگرس تلاش می‌کنند تا مخاطبان صدا و تصویر، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مهندسان فنی و حمل و نقل صدا و سیمای چهار محال و بختیاری در ارتفاعات زاگرس تلاش می‌کنند تا مخاطبان در آرامش صدا و تصویر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را دریافت کنند.

بارش برف، سرمای چند درجه زیر صفر، احتمال حمله حیوانات وحشی، خزندگان و حشرات در مسیر‌های پر پیچ و خم، کار در فرستنده‌ها را دشوار می‌کند؛ اما با وجود تمام این مشکلات و خطرات، همکاران ما در فرستنده‌ها تلاش می‌کنند تا رضایت مخاطبان را تامین کنند.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۸ نیروی انسانی متشکل از سه گروه برای نگهداری و رفع نواقص فرستنده‌ها در ارتفاعات هزار تا ۲ هزار متری زاگرس، کوه‌های کلار، جهانبین و... استان چهارمحال و بختیاری مشغول خدمت رسانی به مردم هستند تا مخاطبان بتوانند تصاویر را با کیفیت دریافت کنند.

محمد امین صفاری می‌گوید: خروجی تولیدات برنامه سازان، نتیجه تلاش همکاران در واحد فرستنده و حمل و نقل است که گاهی مجبورند وسایل را با پای پیاده در برف و کولاک و سرما و گرما حرکت کنند تا شما در کانون گرم خانواده بیننده این برنامه‌ها باشید.


بیشتر بخوانید


با توجه به اینکه در برخی مناطق به دلیل شرایط کوهستانی استان چهارمحال و بختیاری، امکان سیگنال رسانی زمینی وجود ندارد؛ ایستگاه‌های ماهواره‌ای در مناطق مرتفع ایجاد شده است و چون بارش نزولات جوی در این مناطق شدید‌تر است سطح دیش هنگام بارش پر و سیگنال رسانی مختل می‌شود که این مشکل در تمام مناطق کوهستانی کشور وجود دارد.

البته برای رفع این مشکل در چنین مناطقی نمایندگانی عهده دار پاک کردن دیش‌ها هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
واقعا خسته نباشید زحمت می‌کشد استان چهارمحال و بختیاری بهترین استان در کشور است و به حرف هایش هم بیشتر و برکات هم بیشتر است ۲۴ استان کشور را آبیاری می‌کند خدا قوت بدهد به این استان و مهندسان هوا و زمینش
آخرین اخبار