برف روبی سه هزار و ۲۰۰ کیلومترباند از راه‌های آذربایجان‌شرقی

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان بارش روز‌های اخیر بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر در همه راه‌های استان ۷۱۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، گفت: بیشترین میزان برف روبی در راه‌های مرند، اهر، جلفا، هشترود، آزادراه تبریز- زنجان، چاراویماق، شبستر، بستان آباد، سراب، تبریز و میانه انجام شده است.

راه تعدادی از روستا‌های شهرستان‌های مرند، میانه، هشترود، اهر، جلفا، ورزقان و چاراویماق که عموماً در مناطق سخت گذر قرار دارند، مسدود شده است.

با تلاش راهداران این راه‌ها نیز در اسرع وقت بازگشایی خواهند شد.

 در بارش روز‌های اخیر راهداران به ۱۵۷ خودرو گرفتار در برف و کولاک در راه‌های مختلف استان کمک رسانی کرده اند.

بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه استان تحت پوشش راهداری زمستانی است.

۳۸ منطقه کوهستانی استان نیز برفگیر بوده و این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در مسیر‌های پرتردد به مترددین جاده‌ها خدمات رسانی می‌کند.

 راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

به مردم و مسافران توصیه می شود قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب  کرده و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.