روزهای بارانی بوشهر تا عصر سه‌شنبه ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: سامانه بارشی کنونی تا پایان فردا فعال است و در پی خروج آن سامانه دیگری که تمرکزش بر مناطق جنوبی و مرکزی است، وارد استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر - فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود فعالیت سامانه بارشی کنونی تا پایان فردا(یکشنبه ۲۶ دی) در استان ادامه یابد. تمرکز بارش‌ها فردا در مناطق جنوبی استان خواهد بود.

او ادامه داد: در پی خروج این موج بارشی، سامانه جدیدی وارد استان می‌شود که انتظار است عمده فعالیت این سامانه از اواخر دوشنبه ۲۷ دی تا عصر سه‌شنبه ۲۸ دی و متمرکز بر مناطق جنوبی و مرکزی استان باشد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، فعالیت این سامانه همراه با بارش باران گاهی رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط جنوبی، لغزندگی جاده‌ها، وزش باد شدید و خسارت به مزارع و باغ‌ها وجود دارد.

شکوهی‌پور گفت: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود و از کوهنوردی و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.


بیشتر بخوانید


پیش بینی وضع جوی و دریایی تا فردا

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از امروز تا ظهر فردا در برخی از ساعات، ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد، بارش باران و رگبار باران رعد و برق و تندباد لحظه‌ای و در مناطقی ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جهت وزش باد امروز جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب در قسمت‌های شمالی و مرکزی شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا نیز امروز ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و از فردا در قسمت‌های شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۲:۰۳ بامداد، مد اول ۷:۵۷، جزر دوم ۹:۵۲ و مد دوم ۱۸:۲۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.