پارک علم و فناوری در توسعه سیستان و بلوچستان باید نقش داشته باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر مجموعه‌ای که سهمی در توسعه نداشته باشد جایگاهی نخواهد داشت.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در نشست با رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس  گفت: تبدیل دانش به تولید و ایجاد اشتغال پایدار ۲ نقشی است که برای پارک علم و فناوری مورد انتظار است.

او گفت: پارک علم و فناوری افتخاری برای سیستان و بلوچستان است و در بحث پلتفرم‌ها و مارکت پلیس‌ها برای دسترسی به بازار‌های صادراتی اقدامات خوبی توسط پارک علم و فناوری انجام شده، اما این مجموعه باید در حل مشکلات در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی نیز ورود کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برندینگ و بازاریابی برای محصولات استان ماموریتی است که برای پارک و علم و فناوری تعریف کرده‌ام چرا که به لحاظ برندینگ برای محصولات استان فوق العاده خلاء داریم و تمام محصولات منطقه را به اسم جا‌های دیگر می‌شناسند.

او گفت: خرمای استان به اسم خرمای مضافتی بم، موز تولید این استان به اسم موز پاکستان و ماهی و تن ماهی منطقه را به اسم شیلات بوشهر و بندرعباس می‌شناسند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه فروش محصول خرمای سیستان و بلوچستان به صورت عادی اقتصادی نیست و پارک علم و فناوری باید برای فرآوری این محصول ورود پیدا کند گفت: در سایر محصولات استان از جمله موز و میوه‌های گرمسیری، صنایع دستی، شیلات و گیاهان دارویی نیز باید کمک کند.

وی با بیان اینکه ورود پارک علم و فناوری در حوزه بحران در سیستان و بلوچستان نیز ضرورت دارد افزود: موضوع بحران و سیلاب‌های فصلی در جنوب و ریزگرد‌ها در شمال استان و تبخیر آب چاه نیمه‌ها از مسائلی است که هر حوزه دانشی و علمی که در این مباحث ورود و این موارد را حل کند همه حمایت‌ها را برای این نهاد علمی انجام خواهیم داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به لحاظ پرداخت تسهیلات برای محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، اشتغال روستایی و صنایع کوچک هیچ گونه محدودیتی نداریم و به دنبال تقاضا برای اعطای تسهیلات هستیم و در اعطای زمین به اندازه فعالیتی که انجام خواهد شد و صدور مجوز‌های لازم حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی خواستار ارتباط پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با مجموعه مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس برای حل مسائل مربوط به استان و ورود این مرکز برای حل مسائل منطقه شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار