جاده قدیم کردکوی به گرگان نیازمند بهسازی و روکش آسفالت

ساکنان روستا‌های مجاور جاده قدیم کردکوی به گرگان و بسیاری از افرادی که روزانه از این مسیر تردد می کنند، خواستار بهبود وضعیت آسفالت این محور شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - تعدادی از اهالی ساکن در روستا‌های مجاور جاده قدیم کردکوی به گرگان در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت آسفالت این محور گلایه کردند.

یکی از اهالی گفت: مدتی پیش اداره کل راهداری قسمتی از این محور را یک لایه نازک آسفالت و کار را نیمه تمام رها کرد و ما منتظر هستیم آسفالت این محور به اتمام برسد.

علاوه بر ساکنان روستاهای مجاور این جاده، مسافران زیادی به صورت روزانه از این محور تردد می کنند و نسبت به وضعیت آن گلایه مند هستند.

غلامرضا بیکی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: مدتی قبل در محور قدیمی کردکوی به گرگان از قسمت چهارراه سید میران تا بعد از روستای شموشک حدود ۲ و نیم کیلومتر آسفالت شد.

به گفته بیکی آسفالت استفاده شده در این محوراز نوع آسفالت حفاظتی میکروسرفیسنیگ است که آسفالتی جدید بوده و ضخامت یک و نیم سانتیمتری دارد.

او گفت: این نوع آسفالت خلل و فرج‌ها و شکستگی‌های سطح آسفالت‌های قدیمی را برطرف می‌کند.

بیکی گفت: برای اجرای عملیات روکش این نوع آسفالت باید دمای هوا خشک و رطوبت هوا کم باشد، اما در شهر‌های شمالی به دلیل رطوبت بالای هوا امکان اجرای آن درتمام فصول سال نیست.

او گفت: ما یک لایه از این آسفالت را در این محور اجرا کردیم و منتظر بودیم با خوب شدن هوا ادامه لایه دوم آسفالت را هم اجرا کنیم، اما همچنان رطوبت هوا بالاست و این کار امکان پذیر نیست.

بیکی می‌گوید: با شرایط فعلی آب و هوایی حتی امکان آسفالت گرم هم وجود ندارد و ادامه این طرح به بعد از عید سال و بهبود شرایط آب وهوایی موکول شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۶۸ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند روکش آسفالت هستندو هزینه هر یک کیلومتر آسفالت یک میلیارد تومان است.



انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.