دیمیتری پسکوف:

روسیه هیچ ارتباطی با حملات سایبری به وب سایت‌های اوکراینی ندارد

سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه هیچ ارتباطی با حملات سایبری به وب سایت‌های اوکراینی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پسکوف در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به اتهام زنی‌های بدون مدرک غربی‌ها و اوکراین علیه روسیه، گفت: «مسکو از ادعا‌هایی مبنی بر اینکه روسیه در پشت حملات سایبری به اوکراین قرار دارد آگاه است، اما این یک اتهام بی اساس دیگر علیه روسیه است. ما عادت کرده‌ایم که اوکراینی‌ها روسیه را مقصر همه چیز، حتی آب و هوای بد در کشورشان می‌دانند»

درگیری‌ها در مرز اوکراین بسیار بالا گرفته است و در این بخش از اروپا تنش زیادی وجود دارد. سخنگوی کرملین چنین وضعیتی را خطرناک خواند و  خواستار  پاسخ مناسب غرب به تضمین‌های امنیتی ارائه شده از سوی مسکو شد.

او در انتها با اشاره به مذاکرات اخیر بین روسیه و ناتو گفت: «در روابط روسیه با آمریکا و ناتو تفاهم وجود دارد. اما با این حال دو طرف به طور کلی در دو مسیر کاملا متفاوت قرار دارند و این واقعاً نگران کننده است.»

این اظهارات پس از این بیان می‌شود که روز جمعه ده‌ها وب سایت وابسته به دولت اوکراین هدف حمله سایبری قرار گرفت و بخش اعظمی از اطلاعات کاربران آن به دست هکر‌ها افتاد به همین دلیل مقامات غربی و اوکراین اخیراً ادعا‌هایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند.

روابط روسیه و  سازمان ناتو و آمریکا، اخیراً به دلیل افزایش حضور نظامی این سازمان و آمریکا در نزدیکی مرز روسیه به بهانه محافظت از اوکراین در برابر مسکو متشنج شده است و مسکو آن را نقض قوانین بین المللی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار