تشکیل ۷۲۶۲ فقره پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از تشکیل هفت هزار و ۲۶۲ فقره پرونده تخلفاتی صنفی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - پایدار با اشاره به آمار ۹ ماهه نخست امسال در بخش نظارت و بازرسی از انجام ۱۲۴ هزار و ۵۱۳ فقره بازرسی و تشکیل ۷۲۶۲ فقره پرونده تخلفاتی طی مدت یاد شده خبر داد.

 ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده ۳۸۹ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از این حیث رشد ۹۰ درصدی داشت.

 تا پایان آذرماه امسال بیشترین بازرسی‌ها در شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، کلیبر و میانه انجام شد.

 اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه‌های نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

 با تمهیدات پیش بینی شده، اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف، اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره کل غله، دخانیات، شرکت نفت و اداره اماکن در گشت‌های مشترک همکاری بسیار خوبی داشتند.

در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان نظارت بر اقلام اساسی با برنامه محوری به صورت میدانی و رصد سیستمی و براساس اولویت‌های ابلاغی سازمان حمایت دنبال خواهد شد.

 دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در برهه‌های مختلف سال، در رصد بازار همراهی بسیار مطلوب و اثربخشی داشتند.

 شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری شکایات و گزارش‌های خود را منعکس کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار