ایماینه:

تسهیل ازدواج در دستورکار دانشگاه‌های استان قرار گیرد

استاندار فارس گفت: تشویق و تسهیل ازدواج باید توسط دانشگاه‌های استان به صورت جدی پیگیری و دستورکار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد هادی ایمانیه در جلسه روسای دانشگاه‌های استان گفت: ایجاد ساختار برای پیگیری ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها باید صورت گیرد،

او گفت: مباحث سخت افزاری ترویج ازدواج باید توسط معاونت فرهنگی یا دانشجویی دانشگاه‌ها پیگیری شود و مباحث نرم افزاری نیز توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه موضوع مسکن، وام مسکن و تشویق خیرین بزرگوار برای حضور در عرصه ترویج ازدواج باید توسط دانشگاه‌های استان صورت گیرد، گفت: در تمام فرایند‌های دانشگاهی باید موضوع تشویق به ازدواج و ترجیح متاهلین لحاظ شود.

او با بیان اینکه حضور دانشجویان مجرد در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل ممکن شده است، گفت: تسهیلات مختلفی که برای ازدواج دانشجویان فراهم شده است باید توسط روابط عمومی‌های دانشگاه های استان و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه میزان حمایت بانک‌های استان از ازدواج جوانان باید بررسی شود، گفت: برای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج باید امید به آینده، کارآفرینی و چشم انداز مثبت شغلی برای جوانان تقویت شود و بیان خاطرات اساتید دانشگاه برای دانشجویان به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه درس آموزش خانواده در دانشگاه‌ها باید متحول شود، گفت: این موضوع با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با کسب مجوز از مسئولین ذیربط صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: مراسم ازدواج دانشجویی مشترک دانشگاه‌های استان باید در تابستان سال آینده با شکوه هرچه تمام برگزار شود و تلاش شود با اطلاع رسانی مناسب و گسترده و تشویق دانشجویان شاهد رشد قابل توجهی نسبت به گذشته شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار